رئيس اتحاديه فرش دستباف: فروشنده ها را از ماليات معاف كنيد

رئيس اتحاديه فرش دستباف: فروشنده ها را از ماليات معاف كنيد

رئیس اتحادیه فرش دستباف گفت: مهم ترین مشکل پیش روی این صنعت در سال های اخیر ، افزایش مالیات هایی است که به خاطر رکود ، فروشنده ها قادر به پرداخت نیستند.

 

سیدمجتبی عراقچی، افزود: در این صنعت سه گروه تولید کننده ، فروشنده و صادر کننده در حال فعالیت هستند و تولید کننده و صادر کننده از مالیات معاف هستند اما فروشنده باید مالیات سنگینی بدهد.
وی ادامه داد: مالیات سال 92 و 93 حدود 5 برابر سال های قبل شده است بدون اینکه شکوفایی خاصی در اقتصاد صورت گرفته باشد.
عراقچی افزود: در صورتی که فروشنده های فرش از مالیات معاف شوند بازار این کالا هم رونق خواهد گرفت.
رئیس اتحادیه فرش دستباف با اشاره به اینکه متأسفانه در چند سال اخیر مغازه دارها دائم برای تغییر کاربری مراجعه می کنند ، گفت: محله عباس آباد در گذشته ای نه چندان دور بورس فروش فرش دستباف بود و در حال حاضر به بورس لباس های زنانه خارجی تبدیل شده است.
وی افزود: در حال حاضر 4 هزار فرش فروشی در سطح کشور داریم که در سه سال اخیر حدود 400 واحد آنها تعطیل شده یا تغییر شغل داده است.
عراقچی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 10 میلیون نفر در این صنعت مشغول به کار هستند ، گفت: در صورت معاف شدن فروشندگان از مالیات ، سرمایه زیادی به این بازار برمی گردد و رونق می گیرد.
رئیس اتحادیه فرش دستباف با اشاره به اینکه این کالا فرهنگ دولت ایران و پرچم دوم کشور ماست ، اظهار داشت: این کالا علاوه بر اشتغالزایی ، ارز آوری هم دارد و باید دولت حمایت کند.
وی با اشاره به صادرات بی رویه پشم ایرانی خاطرنشان کرد: با این صادرات بی رویه به کشورهایی چون هند ، میدان را برای رقبای خود باز می کنیم چون آنها با پشم ایرانی و با طرح ایرانی و با کارگر ارزان قیمت ؛ کالایی ارزان تر از کشور ما به بازار وارد می کنند.
عراقچی خاطر نشان کرد: در این شرایط رقابت برای کشور ما سخت خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا