نظارت اصناف بر ماليات بر مشاغل از امروز

نظارت اصناف بر ماليات بر مشاغل از امروز

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: کارگروهی با نماینده اتاق اصناف و سازمان مالیاتی برای نظارت اصناف بر مالیات بر مشاغل تشکیل و از امروز فعال شده است.

 

علی فاضلی، افزود: این کارگروه اختلاف اتحادیه های صنفی و مودیان مالیاتی را بررسی و نظر نهایی را اعلام خواهد کرد.
وی ادامه داد : در گذشته ممیزان مالیاتی بدون در نظر گرفتن نظر اتحادیه ها اظهار نظر می کردند و برگه های تشخیص آنها واقعی نبود.
فاضلی افزود: از این به بعد این مالیات با نظارت اصناف اعلام و در کشور عملیاتی می شود.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اگر شکایتی از سوی مودیان وجود داشته باشد ، گفت : این شکایت به اتحادیه های صنفی می رسد و بعد به اتاق های صنفی منتقل می شود و از طریق اتحادیه ها یا اتاق های اصناف به موارد اختلاف رسیدگی خواهد شد.
وی افزود: این کارگروه از امروز اغاز بکار کرده است و تا پایان سال باید معایب موجود را برطرف کند.
فاضلی ادامه داد : باید برداشت های سلیقه ای در زمینه مالیات حذف شود.
رئیس اتاق اصناف ایران درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: برخی از اتحادیه ها به نوع دریافت مالیات بر ارزش افزوده اعتراض دارند و به همین دلیل کارگروهی نیز در این زمینه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: نماینده ای از طرف سازمان مالیاتی و همچنین معاونت اتاق اصناف به این کارگروه معرفی شد تا اختلافات برطرف شود.
فاضلی درباره صندوق فروش اصناف گفت : علت اجرایی نشدن صندوق فروش در سطح کشور به دلیل نبودن تسهیلات و تمهیدات است.
وی ادامه داد: این حجم از صندوق فروش در داخل تولید نشده و به کشور وارد هم نشده است که به همین دلیل در بنگاه های صنفی وجود ندارد.
فاضلی در پاسخ به منتقدان که معتقدند اصناف نمی خواهند در شفاف سازی مالیاتی شرکت کنند ، گفت: متأسفانه تسهیلات لازم برای مجهز کردن واحدهای صنفی به صندوق فروش در کشور وجود ندارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا