ستاد مبارزه با قاچاق کالا 20 برند سیگار بدون مجوز را اعلام کرد

ستاد مبارزه با قاچاق کالا 20 برند سیگار بدون مجوز را اعلام کرد

تهران- ایرنا- رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، از معرفی 20 برند سیگار بدون مجوز توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی اصغر رمزی با یادآوری تصمیم های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مقابله با قاچاق سیگار، گفت: برای شدت بخشیدن به برخورد با قاچاقچیان سیگار، مقرر شد جرایم سنگینی برای متخلفان و عرضه کنندگان برندهای بدون مجوز سیگار در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: اسامی برندهای بدون مجوز، تصویر و پیام بهداشتی به همه دستگاه های نظارتی و بازرسی داده شد تا با آنها برخورد قانونی شود.
رمزی افزود: براساس تصمیم این ستاد، از افرادی که در رابطه با کشف برندهای قاچاق همکاری کنند، حمایت می شود.
وی، وجه تمایز محصول دخانی قاچاق و قانونی را نداشتن پیام و تصویر بهداشتی بیان کرد و گفت: سیگارهای بدون پیام و تصویر بهداشتی، به دلیل استفاده از توتون های بی کیفیت و دارای سموم دفع آفات نباتی، بسیار مضر هستند.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، برندهای بدون مجوز سیگار را به ترتیب اولویت و حجم قاچاق آنها، مالبرو، رویال 5، ویلیامز، میلانو، میکادو، گراند، ویکتوری، ام ام، کینگ دام، پرستیژ، سر، والدن، میامی، پلیژر، کمل، اسیکس، الگانس، بن، اروس و منچستر نام برد.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور پنجشنبه گذشته میزان سالیانه قاچاق کالا به ایران را معادل بودجه عمرانی 2 سال کشور اعلام کرد و گفت: براساس بررسی های انجام شده، این درآمدها که با وارد و خارج کردن برخی کالاها به دست می آید، از 20 میلیارد دلار در سال فراتر رفته است.
حبیب الله حقیقی، از جمله پیامدهای قاچاق گسترده کالا به کشور را حذف نزدیک به 2 میلیون فرصت شغلی بیان کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا