مقام کنفدراسیون صنعت ایتالیا:خواستگاه تهران و رم تعامل واحدهای کوچک صنعتی است

مقام  کنفدراسیون صنعت ایتالیا:خواستگاه تهران و رم تعامل واحدهای کوچک صنعتی است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته بین المللی کنفدراسیون صنعت ایتالیا، گفت: از آنجا که 90 درصد بافت تولیدی ایران را شرکت های کوچک و متوسط تشکیل می دهند، تعامل در زمینه واحدهای کوچک صنعتی خواستگاه توسعه همکاری های دو کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، خانم لیچا ماتیولی امروز (یکشنبه) در همایش تجاری ایران و ایتالیا، حجم تجارت خارجی دو کشور را حدود 2 میلیارد یورو بیان و ابراز امیدواری کرد حجم مبادلات دو کشور در آینده به سطح بالاتری برسد.
وی ادامه داد: ایتالیا علاوه بر ساخت خودروهای سواری، در ساخت انواع کامیون و اتوبوس نیز توانمندی دارد.
رئیس کمیته بین المللی کنفدراسیون صنعت ایتالیا افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان هجدهمین خودروسازی دنیا شناخته شده است که در صددیم رتبه این کشور را به تک رقمی برسانیم .
خانم ماتیولی گفت: ایتالیا در زمینه های تجهیزات پزشکی، نفت، ذوب آهن، تاسیس مراکز برق آبی، چرم و سنگ دارای تجارب ارزنده ای است که می تواند آنها را در اختیار بخش خصوصی ایران قرار دهد.

** حضور نمایندگانی از 12 بانک ایتالیا در ایران
رئیس بخش بین الملل اتحادیه بانک های ایتالیا نیز در این همایش گفت: در تعامل کارآفرینی دو کشور ایران و ایتالیا، بانک ها نقش نخست را ایفا می کنند.
«گونیدو روزا» اضافه کرد: با توجه به اهمیت همایش تجاری ایران و ایتالیا، نمایندگانی از 12 بانک معتبر ایتالیا در این همایش حضور یافته اند که این بانک ها، 55 درصد سیستم بانکی ایتالیا را در اختیار دارند.
وی تصریح کرد: مأموریت ما در این همایش، تقویت سیستماتیک نظام روابط بانکی دو کشور است؛ با تعامل بانک های 2 کشور، شرکت های تجاری ایران و ایتالیا نیز با یکدیگر تعامل خواهند داشت.
رئیس بخش بین الملل اتحادیه بانک های ایتالیا افزود: ایتالیا دومین کشور صنعتی اروپا و هفتمین کشور صنعتی دنیاست و همواره درصدد است رشد تولید خود را به کمک بانک های اروپایی رو به مثبت نگه دارد؛ همچنین پیشرفت ایتالیا در سایه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.
همایش تجاری ایران و ایتالیا صبح امروز در محل همایش های برج میلاد تهران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقام های اقتصادی و تجار و بازرگانان دو کشور برگزار شد.
در این همایش همچنین چهار توافق نامه همکاری در بخش گردشگری و تجاری بین دو کشور به امضا رسید.
قرار است در سفر دو روزه هیات 360 نفره اقتصادی ایتالیا به تهران، دیدارهای مختلفی با تجار و بازرگانان بخش خصوصی برای توسعه مناسبات تجاری انجام شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا