رئیس اتاق بازرگانی :

روابط اقتصادی ایران و ایتالیا ظرف دو سال قابل بازگشت است

روابط اقتصادی ایران و ایتالیا ظرف دو سال قابل بازگشت است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار امیدواری کرد: حجم روابط اقتصادی ایران و ایتالیا ظرف دو سال آینده به شرایط گذشته بازگشت داشته باشد و ظرف پنج سال،برنامه ریزی و هدف گذاری درقالب همکاری مشترک وجمعی شرکت های ایرانی و ایتالیایی محقق شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن جلال پور روز یکشنبه در همایش مشترک اقتصادی ایران و ایتالیا افزود: تلاش می شود تا سطح روابط اقتصادی ایران با ایتالیا که در گذشته به خاطر تحریم ظالمانه به نصف کاهش یافته بود، بازسازی کنیم.
وی گفت : پس از دستیابی به توافق وین، شرایط اقتصادی جدیدی برای ایران به وجود آمده و این توافق علاوه بر ایران ،برای کل جهان ثمربخش است و پس از توافق وین ، ایتالیا در جمع شرکای مهم اقتصادی ایران قرار گرفت.
جلال پور تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در اقتصاد ایتالیا اهمیت دارد و این موضوع، همکاری ما را با این کشور جذاب تر می کند.
به گفته وی ، جمهوری اسلامی اقتصادی در حال رشد دارد و با بهره گیری از ظرفیت و توانمندیهای های مختلف و نیروهای انسانی، به آسانی می تواند با همکاری ایتالیا بازار 400 میلیون نفری منطقه را در اختیار گیرد .
رئیس اتاق ایران ، معادن، نیروگاه ها و زمین های کشاورزی ایران را بسترهای مناسبی برای پیشرفت همکاریها دانست که با کمک شرکت های دانش بنیان تحقق خواهد یافت .
وی گفت: دسترسی به آبهای آزاد، نفوذ اقتصادی در کشورهای همسایه، اشتغال به کار نیروهای متخصص و توسعه گردشگری می تواند مجموعه ای از دیگر زمینه های همکاری ایران وایتالیا محسوب شود.
پیش از این محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن وتجارت گفته بود ، طی سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه حجم مبادلات تهران - رم به حداقل رسیده اما در شرایط سخت نیز میزان مبادلات دو کشور 1.5 میلیارد دلار برآورد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا