فولادگر مطرح کرد:

ارزیابی از آخرین وضعیت جهانی صنعت فولاد و تاثیر آن بر بازار داخلی

ارزیابی از آخرین وضعیت جهانی صنعت فولاد و تاثیر آن بر بازار داخلی

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلید خروج از رکود صنعت فولاد واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی از سوی دولت است، گفت:زمانی که درآمدهای دولت اجازه نمی دهد که پروژه های عمرانی را به پایان برساند این پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا فولادگر با اشاره به وضعیت رکودی در بازار فولاد گفت: وضعیت رکود داخلی که در کشور رخ داده سبب شده پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای کمتری در کشور صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود:پروژه های عمرانی مربوط به دولت و ساخت و سازها مربوط به بخش خصوصی در حال رکود باشد صنعت فولاد نیز بالطبع دچار رکود می شود.

بازارشکنی های برخی کشورهای معدنی عامل کاهش قیمت جهانی فولاد

فولادگر با اشاره به وضعیت جهانی صنعت فولاد ادامه داد:کاهش قیمت شمش، خط سنگ آهن و بازارشکنی های برخی کشورهای معدنی مانند استرالیا و برزیل سبب شده قیمت فولاد در دنیا کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کشور چین یکی از دلایل دیگر کاهش قیمت فولاد است، اظهار داشت:در گذشته نسبت صادرات چین به تولید آن کمتر بود اما اکنون از حدود 850 میلیون تن تولید فولاد، سهم صادرات خود را به حدود 150 میلیون تن افزایش داده است.

مجلس راهکارهای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را مشخص کرده است

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به تبعات منفی افزایش صادرات فولاد چین افزود: 150 میلیون تن زمانی که وارد بازار منطقه می شود سبب کاهش قیمت و درآمد صادرات فولاد ما نسبت به سال های گذشته می شود.

فولادگر با بیان راهکارهایی برای خروج صنعت فولاد از شرایط رکودی ادامه داد:در این شرایط باید صادرات را افزایش داده و پروژه ها را فعال کرد، زمانی که درآمدهای دولت اجازه نمی دهد که پروژه های عمرانی را به پایان برساند این پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون راهکارهای واگذاری پروژه های نیمه کاره را مشخص کرده است، تصریح کرد:با تصویب مجلس در خصوص واگذاری پروژه های نیمه تمام این امکان برای دولت فراهم شده تا موانع تولید را بردارد و ساخت و سازها در بخش خصوصی نیز فعال شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا