رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

۱۵۰ پرونده تخلف معدنی در استان همدان تشکیل شد

۱۵۰ پرونده تخلف معدنی در استان همدان تشکیل شد

گروه معادن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از کاهش برداشت‌های غیرمجاز معدنی در این استان خبر داد و گفت: 150 پرونده تخلف معدنی در همدان تشکیل شد.

به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا متین اظهار داشت: همدان دارای 28 نوع ماده معدنی است که ذخیره‌گاه‌های معدنی همدان یک میلیارد و 700 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه 277‌پروانه بهره‌برداری معدنی در همدان صادر شده است، عنوان کرد: در حال حاضر براساس اعلام خانه معدن 141 معدن همدان غیرفعال بوده و مابقی فعال هستند که این واحدها نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

متین با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی در بخش معدن بیشتر از بخش کشاورزی است، گفت: انتظار می‌رود تا دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی و محیط‌زیست همکاری لازم را برای بهبود فعالیت‌ها در این بخش داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت و معدن همدان تصریح کرد: اداره‌کل منابع طبیعی همدان محدوده‌ای را به عنوان محدوده ممنوعه مشخص کرده که بیشترین معادن فعال همدان در این منطقه هستند و مشکلات بسیاری برای معادن فعال همدان ایجاد شده است.

وی درباره برخورد با برداشت‌های غیرقانونی معدنی در استان همدان نیز گفت: بیشترین برداشت‌های غیرقانونی معادن به حوزه سد اکباتان - منگاوی و حوزه ملایر مربوط می‌شود.

متین عنوان کرد: امسال 150 پرونده تخلف در زمینه برداشت‌های غیرقانونی معادن تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برخوردهای جدی با متخلفان سبب شده تا حجم برداشت‌های غیرمجاز به یک سوم کاهش یابد، اظهار داشت: در حال حاضر حجم تبادلات و تردد کامیون‌ها بسیار کاهش یافته و وضعیت فعلی بهتر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اعلام اینکه پرونده بزرگ تخلف در حوزه برداشت‌های غیرقانونی معادن تشکیل نشده است، گفت: عمده مواد معدنی که به صورت غیرقانونی برداشت می‌شود سیلیس است.

وی درباره پلمب کارخانه فروسیلیس ملایر نیز گفت: این کارخانه به سبب آلایندگی توسط محیط زیست پلمب شده بود که با شرایط احصا شده و نصب فیلتر، این کارخانه فک پلمب شد تا دوباره برای رندوم‌‎گیری بازگشایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اعلام اینکه 14 واحد آلاینده صنعتی در استان همدان شناسایی شده‌اند، گفت: هفت واحد از این تعداد توسط محیط زیست پلمب شده و مابقی اخطار دریافت کرده‌اند که اگر سیستم خود را اصلاح نکنند پلمب می‌شوند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا