تأکید وزرای دو کشور ایران و نیجریه بر گسترش همکاری های معدنی و صنعتی

تأکید وزرای دو کشور ایران و نیجریه بر گسترش همکاری های معدنی و صنعتی

گروه معادن - وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجریه، بر تعمیق روابط و گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های معدنی و صنعتی تأکید کردند.

به گزارش ماین نیوز، مهندس محمدرضا نعمت زاده طی دیدار با حمید وتچیانا عمر گفت: ما آمادگی کامل داریم که در زمینه اکتشاف و بهره برداری مشترک با شرکت های خصوصی کشور نیجریه فعالیت کنیم و بخش خصوصی توانمند در زمینه معدن با کمک بخش دولتی نظیر ایمیدرو و سازمان زمین شناسی همکاری ها را به پیش خواهند برد.

نعمت زاده افزود: هدف ما این است که فعالیت های ماندگار و با صرفه اقتصادی را با کمک هم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: اصولاً، دیدگاه ما نسبت به کشورهای آفریقایی و نیز کشور شما این است که هر آنچه را که می دانیم، در اختیارتان بگذاریم و درست است که باید فعالیت سودآور و اقتصادی باشد ولی هدف، تأکید بیشتر بر همکاری است.

نعمت زاده ادامه داد: اگر علاقه مند به همکاری هستید، می توانیم در زمینه اکتشاف، تولید و بهره برداری هم به توافق دست پیدا کنیم.

همکاری در زمینه اکتشافات طلا و مس، تکنولوژی، ماشین آلات، تولید، سرمایه گذاری، فروش و ساخت کارخانه خودروسازی در نیجریه از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین، بهره برداری از معادن طلا و مس در کشور نیجریه و انتقال تکنولوژی در زمینه های صنعتی به آن کشور، صنایع لبنی و ساخت و انتقال خط تولید و ماشین آلات، مصالح ساختمانی و ساخت و تولید و انتقال خط تولید به آن کشور، ساخت قطعات پلاستیکی برای مصارف خانگی و صنعتی و تأمین مواد اولیه از ایران، ساخت کارخانه کولر آبی در کشور نیجریه و نیز همکاری در زمینه تجهیز و آموزش آزمایشگاه زمین شناسی نیجریه از سوی ایران از دیگر زمینه هایی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برای گسترش همکاری ها با آن کشور بر آنها تأکید کرد.

در این نشست حمید وتچیانا عمر وزیر معدن و توسعه صنعتی نیجریه با تشکر از دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: روابط دو کشور در حال رشد است.

وی با تأکید بر همکاری های زمین شناسی، خواستار گسترش روابط صنعتی و معدنی شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا