بیش از ۳ هزار تن ذرت در قالب گواهی سپرده معامله شد؛

روز طلایی ذرت کاران خوزستانی در بورس کالا

روز طلایی ذرت کاران خوزستانی در بورس کالا

پنجمین روز اجرای سیاست قیمت تضمینی دولت در قالب معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت خوزستان با دادوستد بیش از ۳ هزار تن ذرت کشاورزان خوزستانی با ارزشی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال به پایان رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  امروز در تالار محصولات کشاورزی، ۳ هزار و ۱۷ تن محصول ذرت کشاورزان خوزستانی از انبارهای دانه طلایی، شاداب دانه، عقیلی، آبگرمک و بنوت واقع در شهرستان های دزفول، اندیمشک، شوشتر و گتوند در قالب گواهی سپرده کالایی به فروش رفت .این حجم ذرت متعلق به ۲۵۳ کشاورز خوزستانی بود که معاملات امروز نشان دهنده آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با مزایای معاملات گواهی سپرده و جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی است. همچنین گفتنی است، معاملات انجام شده در بورس کالا، ظرف دو روز کاری تسویه شده و پول کشاورزان به حساب آنها واریز می شود.

بر اساس این گزارش، امروز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۵ هزار تن وکیوم باتوم شرکت های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران دادوستد شد. تالار مذکور همچنین شاهد معامله ۱۹۲۳ تن انواع قیر، ۸ هزار تن لوب کات، ۳۴۶۳ تن انواع مواد پلیمری، ۲۵۰۰ تن گوگرد و ۳۰۲ تن انواع مواد شیمیایی بود.

علاوه بر این، یک هزار تن قیر ۶۰۷۰ و ۵۰۰ تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت اصفهان قیر در تالار صادراتی مورد معامله قرار گرفت.

در تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز ۸۰۰ تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران به قیمت ۱۵۹ هزار و ۹۸۱ ریال معامله شد. این شرکت همچنین، ۱۰۴۰ تن مس مفتول را به قیمت ۱۶۷ هزار و ۶۷۰ ریال به فروش رساند؛ از دیگر محصولات معامله شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می توان به ۳ هزار تن انواع مس کم عیار، ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن و ۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد.

علاوه بر این، ۲۷۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان به قیمت ۱۶۸ هزار و ۲۲۰ ریال دادوستد شد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی همچنین شاهد معامله ۴۲۹ تن میلگرد A۳-۱۴,۱۶ و ۲۲۰ تن سبد میلگرد مخلوط شرکت ذوب آهن اصفهان بود.

در این روز و در مجموع، حدود ۵۹ هزار تن انواع کالا با ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در تالارهای مختلف بورس کالای ایران به فروش رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا