معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد:

پیش‌بینی رشد 42درصدی در برنامه ششم

پیش‌بینی رشد 42درصدی در برنامه ششم

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: پیش بینی می شود که در برنامه ششم توسعه کشور 35 تا 42 درصد رشد اقتصادی با افزایش نرخ بهره وری محقق شود.

غلامرضا شافعی در پنل اول کنفرانس تهران - معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی IPC- از کاهش تزریق گاز به میدانهای نفتی، قرار گرفتن میدانهای نفتی در نیمه دوم عمر، عملیاتی نشدن الگوی تولید فرآوردههای نفتی، پایین بودن کیفیت فرآوردههای نفتی تولید داخل، عدم دسترسی به منابع مالی خارجی و محدودیت در فناوری، بالا بودن اتلاف انرژی به عنوان مهمترین چالشهای صنعت نفت کشور نام برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ذخایر نفت و گاز کشور و نیاز دنیا به این منابع  انرژی، پایین بودن هزینه های تولید و  منابع نیروی انسانی را مزیتهای کشور در صنعت نفت دانست.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که در برنامه ششم توسعه کشور 35 تا 42 درصد رشد اقتصادی با افزایش نرخ بهره وری محقق شود گفت: شاید این رقم ایده آل و بلند پروازانه باشد اما با توجه به اینکه کشورها و شرکتهای خارجی بعد از رفع تحریم ها دوباره واردات نفت خام خود را از ایران از سر می گیرند این امر محقق خواهد شد.

رئیس سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران - ایدور - فزود: با افزایش تولید یک میلیون بشکه ای نفت خام در سال اول رفع تحریمها نرخ بهره وری افزایش خواهد یافت.

وی رشد تولید ناخالص ملی را در سال 1392 به نسبت سال قبل آن 1.9 درصد منفی اعلام کرد وگفت: این در حالی است که بخش نفت با نرخ رشد 8.9 درصد مواجه بود؛ در سال 93 نیز رشد تولید ناخالص ملی در مقایسه با سال قبل 3 درصد و بخش نفت 4.8 درصد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا