تعیین تکلیف اراضی آبزی‌پروری در چابهار

تعیین تکلیف اراضی آبزی‌پروری در چابهار

مدیرکل واگذاری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: با هدف افزایش تولید و کاهش مشکلات تولیدکنندگان، اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذاران آبزی پروری در چابهار تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، حسین توکلی در نخستین جلسه هم اندیشی درخصوص تسهیل سرمایه گذاری آبزی پروران، اظهار کرد: واگذاری اراضی مستعد پرورش میگو و ماهی در قفس با توجه به محدودیت‌هایی که در هر منطقه و استان وجود دارد در صورتیکه محدودیت امنیتی، زیست محیطی و … نداشته باشد، این سازمان آمادگی کامل دارد با سرمایه گذاران همکاری کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا زمانی که این اراضی مراحل قانونی را طی کنند بهتر است شرکت مشاور مطالعاتی پروژه، اراضی مستعد شناسایی شده را فاز بندی کند تا اراضی مستعد و در دست مطالعه با متراژ کوچک‌تر که فاقد محدودیت هستند در شورای واگذاری یا زیست محیطی مطرح و پیگیری شود تا حداقل تا زمان واگذاری کامل و قطعی اراضی، از آنها به صورت قرارداد اجاره توسط سرمایه گذاران بهره بردار ی شود.

مدیر کل واگذاری اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: در راستای رونق تولید در سالهای گذشته میزان قابل توجهی از اراضی برای پرورش میگو و فعالیت های آبزی پروری در چابهار واگذار شده بود که بعضی از این طرح ها موفق بوده اند و بعضی به علت وجود مشکل، فعالیتشان کم یا متوقف شده است.

توکلی افزود: برای حل مشکلات واحدهای نیمه فعال و غیر فعال، درصددیم با برطرف کردن موانعی که در حوزه کاری سازمان امور اراضی است از جمله تمدید قراردادهای واگذاری اراضی به این بهره برداران و در بخش‌هایی که مقررات اجازه می دهد با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه نسبت به انتقال قطعی اسناد اقدام کنیم تا بهره برداران بتوانند بهتر فعالیت کنند.

وی گفت: مصمم هستیم در نقاطی که امکان استفاده از اراضی و دریا وجود دارد و ملاحظات و محدودیت‌هایی وجود ندارد با افزایش واگذاری به سرمایه گذارانی که صلاحیت های فنی و مالی اجرای طرح را دارند، با هماهنگی شیلات ایران و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیشتر جوانان را فراهم کنیم.

موهبتی - معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار - نیز در این جلسه ضمن اشاره به سند بالا دستی توسعه سواحل مکران و سند توسعه شیلات استان در افق ۱۴۰۴ گفت: دولت تمام توان و ابزار خود را در جهت تسهیل سرمایه گذاری در منطقه که موجب تحقق این امر شود بکار می گیرد و از سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های شیلاتی نیز استقبال می کند.

وی از مدیرکل واگذاری اراضی سازمان اراضی کشور درخواست کرد که در این راستا از سرمایه گذاران حمایت کرده و در واگذاری اسناد این اراضی شرایط را تسهیل کنند تا با امنیت کامل سرمایه گذاری صورت بگیرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا