یک صادرکننده نمونه: به داد مولدهای صادراتی برسید

یک صادرکننده نمونه: به داد مولدهای صادراتی برسید

یک صادرکننده نمونه گفت: ما تحریم‌ها را دور می زنیم اما در برابر موانع داخلی زمین‌گیر می‌شویم و از پا در می‌آییم که از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم به داد مولدها به ویژه مولدهای صادراتی که نقش اساسی در رونق اقتصاد کشور دارند، برسند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در اصفهان، جواد ظهیری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان به مشکلات، موانع و معضلات صادرکنندگان اشاره و اظهار کرد: در کجای دنیا به سپرده‌های بانکی، سود 20 و بالای 20 درصد پرداخت می‌شود؟ در کجای دنیا به مولدها به خصوص مولدهای صادراتی، تسهیلات 25 درصد ارائه می شود؟ در حالی که هیچ تولیدکننده‌ای سودی بیش از 10 تا 15 درصد عایدش نمی‌شود.

وی افزود: بانک های اسلامی که همه ساله جشن بدون ربا می‌گیرند، باید در سود و زیان تولیدکننده شریک باشند اما اگر تولیدکننده ورشکست شد، آن بانک ها جریمه‌های تاخیر پرداخت را از تولیدکننده وصول می‌کنند. افراد زیادی در اصفهان گرفتار این مصیبت هستند.

ظهیری اضافه کرد: در تمام دنیا ارزش افزوده از انتهای زنجیره یعنی مصرف‌کننده وصول می‌شود اما در ایران از تولیدکننده دریافت می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پنج سال پیش که قانون ارزش افزوده به صورت آزمایشی اجرا شد، حالا دیگر قرار است ارزش افزوده به شکل دائمی از تولیدکننده دریافت شود.

این صادرکننده نمونه با بیان اینکه هر کس هر جا گرفتار می‌شود، یقه تولیدکننده را می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد در دوران پساتحریم، اجناس خود را به اروپا صادر کنیم اما با وجود موانع موجود این موضوع شدنی نیست.

وی با بیان اینکه برای حفظ مشتری ناگزیریم که مشکلات را به جان بخریم، اظهار کرد: حفظ بازارهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما نباید به هیچ وجه مشتری خود را از دست بدهیم.

ظهیری با انتقاد از قوانین موجود در کشور اضافه کرد: این چه قانونی است که با توجه به سلیقه های مختلف می توان آن را به صورت متفاوت تفسیر کرد؟ قانون باید به گونه ای باشد که یک تفسیر داشته باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا