به دلیل مسائل امنیتی

سوئد پروازهای خود را به عراق لغو کرد

سوئد پروازهای خود را به عراق لغو کرد

آژانس حمل‌ونقل سوئد اعلام کرد: این کشور تمام پروازها به شمال عراق را به دلیل نگرانی‌هایی درباره افزایش فعالیت‌های نظامی در این منطقه متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، عراق حریم هوایی شمالی خود را اوایل این هفته به دلیل ترافیک نظامی جنگنده‌های روسی در سوریه به مدت 48 ساعت بست.

مسیرهای تجاری از خاورمیانه و اروپا و همچنین پروازهای شناسایی و تامین مایحتاج برای ائتلاف تحت امر آمریکا که اهداف داعش را در عراق و سوریه هدف قرار می‌دهند مختل شدند.

پروازها در شمال عراق از سرگرفته شده‌ اما آژانس حمل‌ونقل سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطوط هوایی عراق و هواپیمایی زاگرس از پرواز به اربیل و سلیمانیه منع هستند.

نماینده هواپیمایی زاگرس که توسط یکی از زیرمجموعه های هواپیمایی اطلس ترکیه اداره می‌شود، تایید کرد که ارتباط بین استکهلم و اربیل تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

خطوط هوایی عراق در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

آژانس حمل‌ونقل عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر پروازها بین سوئد و شمال عراق از جمله آنهایی که توسط خطوط هوایی "جرمانیا" اداره می‌شود، نیز لغو شده اند.

سیمون پوسلاک - رئیس تاسیسات دریایی و هوایی آژانس حمل و نقل سوئد - گفت: ما می‌دانیم که این تصمیم روی مسافرانی که دیگر نمی‌توانند از شمال عراق پرواز کنند، تاثیر می‌گذارد. اما ما باید در وهله اول ایمنی مسافران را تضمین کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا