آژانس بین‌المللی انرژی:

قیمت نفت تا 2020 به 80 دلار بازمی‌گردد

قیمت نفت تا 2020 به 80 دلار بازمی‌گردد

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: این آژانس انتظار دارد قیمت جهانی نفت تا سال 2020 به حدود 80 دلار در هر بشکه باز گردد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی درباره‌ سومین کشور بزرگ مصرف‌کننده انرژی جهان نوشت: وابستگی هند به واردات نفت تا سال 2040 از 80 به 90 درصد افزایش خواهد داشت.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که افزایش وابستگی هند به واردات نفت باعث رشد تقاضای جهانی انرژی خواهد شد.

در این گزارش آمده است هند بیش از هر کشور دیگری در افزایش تقاضای انرژی جهانی طی 25 سال آینده نقش خواهد داشت و نفوذ این کشور در آسیا و جهان بیش از پیش خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی افزود: در نتیجه اقتصاد هند در برابر نوسان قیمت نفت و ناآرامیهای سیاسی در کشورهای تولید‌کننده نفت و گاز آسیب‌پذیر خواهد ماند.

نفت برنت در آخرین معاملات روز جمعه 45 دلار و 17 سنت در هر بشکه داد‌وستد شد.

دولت هند در تلاش است که استخراج نفت از میادین کوچک و دشوار را برای شرکت‌هایی همچون صنایع ریلاینس، شرکت ONGC و ودانتا آسان‌تر کند تا تولید داخلی نفت را افزایش و به هدف‌گذاری نصف کردن واردات نفت در 15 سال آینده دست پیدا کند.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تولید نفت هند به دلیل منابع محدود و هزینه‌های نسبتا بالای پروژه‌های جدید کاهش خواهد یافت و این امر به واردات بیشتر در پی رشد سرعت اقتصادی این کشور منجر خواهد شد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در 18 ماه نخست تصدی خود اخیرا به کشورهای صادرکننده نفت همچون عربستان، مکزیک، کانادا و کلمبیا سفرهایی را داشته است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا