مسکن قسطی انبوه سازان با سود کمتر از بانکها

مسکن قسطی انبوه سازان با سود کمتر از بانکها

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان از توافق برای فروش اقساطی مسکن در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

ایرج رهبر گفت: در این طرح فروشندگان و در واقع انبوه سازان حدود 20 درصد از ارزش ساختمان را به صورت نقد از خریدار دریافت می کنند و ما بقی با ضمانت و همکاری بانک مسکن برای خریدار اقساط خواهد شد.
وی با بیان اینکه سود این اقساط پایین تر از تسهیلاتی بانکی است افزود : با پرداخت مبلغ پیش قسط خریدار ملک مورد معامله را تحویل میگیرد اما تا پرداخت کامل اقساط سند در دست بانک خواهد ماند.
رهبرگفت: سازنده ها می توانند با نظارت و مداخله حقوقی بانک در معاملات ، واحدهای نوساز را به صورت مدت دار و غیرنقد به متقاضیان واگذار کنند و اگر خریدار اقساط خود را بموقع پرداخت نکند بانک مسکن از ابزارهای خود مانند قراردادهای رهنی بانک با تسهیلات گیرندگان، به حل مساله کمک می کند.
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفت: در حال حاضردر کشور حدود 500 تا 600 هزار واحد آماده و در حال تکمیل وجود دارد و در صورت موافقت این طرح میتوانیم از یک ماه دیگر این کار را عملیاتی کنیم.
وی افزود: در این طرح قرار نیست اعتباری از طرف بانک به خریدار پرداخت شود و بانک ها جهت تضمینی که به فروشنده می دهند از خریدار کارمزد نیز دریافت می کنند به این ترتیب نه تنها به منابع بانکی نیازی نیست بلکه از آنجا که حجم قابل توجهی از منابع بانکها و سرمایه گذاران ساختمانی به خاطر رکود بخش مسکن بویژه واحدهای متراژ بالا راکد مانده فروش آنها میتواند منابع لازم برای تقویت تسهیلات خرید مسکن را تامین کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا