سنگ آهن در بنادر چین باد کرد

سنگ آهن در بنادر چین باد کرد

گروه معادن >سنگ آهن - در میان نگرانی ها در مورد کاهش بیشتر تولید کارخانه های فولاد به دلیل تضعیف تقاضا و در پی افت شدید مصرف مواد خام در بزرگ ترین مصرف کننده دنیا، قیمت سنگ آهن چین در پایان هفته باز هم سقوط کرد.

به گزارش ماین نیوز، آب و هوای سردتر در مناطق شمالی منجر به اختلال در فعالیت‌های ساخت وساز شده و چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فولاد دنیا، مجبور به کاهش تولید کارخانه‌های فولاد خود شده است؛ در حالی که کندی رشد اقتصادی نیز روی تقاضا برای فلزات صنعتی تاثیر گذاشته است.

ژائو چائویو، تحلیگر کالا در شن‌ژن اعلام کرد: «با وجود شکننده باقی ماندن زیربناهای اقتصاد، قیمت سنگ‌آهن در حال بازگشت به نرخ منطقی خود است. کارخانه‌های فولاد به دلیل نقدینگی پایین و سفارشات کم، همچنان به کاهش تولید خود ادامه می‌دهند و ما شاهد انباشته شدن سنگ‌آهن در بنادر و انبارها هستیم که منجر به فشار روی قیمت مواد خام شده است.»

بر اساس این گزارش، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل به بندر تیانجین چین در این هفته با 3 درصد کاهش قیمت، 43 دلار و 60 سنت معامله شد. همچنین قیمت میلگرد نیز در بورس معاملات شانگهای با افتی 2 درصدی نسبت به هفته گذشته به یکهزار و 656 یوان رسید.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا