ماین نیوز گزارش می‌دهد:

دیدار کرباسیان با مدیرعامل غول سنگ آهن جهان+عکس

دیدار کرباسیان با مدیرعامل غول سنگ آهن جهان+عکس

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با مدیرعامل گروه فورتسکیو متالز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، این برای نخستین بار است که یک مقام دولتی ایران با مدیرعامل یکی از غول‌های سنگ آهن جهان به صورت مستقیم دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

فورتسکیو سومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در استرالیا و چهارمین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان محسوب می‌شود. جالب اینجاست بدانید که فورتسکیو در جریان عرضه گسترده سنگ آهن ارزان قیمت از سوی سه غول معدنکار جهان یعنی واله، ریوتینتو و بی اچ پی همواره یکی از منتقدان سرسخت این سیاست بوده و خواستار توقف عرضه گسترده سنگ آهن ارزان از سوی این سه شرکت شده است.

در دیدار اخیر مهدی کرباسیان و نو پاور (Nev Power) که در حاشیه اجلاس ایمارک 2015 در ملبورن استرالیا صورت گرفت، عنوان شد که گروه معدنی فورتسکیو متالز سومین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن در استرالیا و چهارمین در دنیا با تولید 165 میلیون تن سنگ آهن در سال استو همچنین این شرکت با دارا بودن سیستم حمل و نقل ریلی و بندری و مالکیت 100 درصد تجهیزات و امکانات تولید و حمل تا مقصد از قدرت‌های معدنی استرالیا و جهان به شمار می‌رود.

در جریان دیدار کرباسیان و تری، رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار مشارکت گروه فورتسکیو برای توسعه زیرساخت‌های معدنی ایران به صورت سرمایه‌گذاری مشترک، مستقیم و یا از طریق شریک ایرانی شد.

آخرین حضور یکی از غول‌های مطرح معدنی جهان در ایران مربوط به سال‌های پیش و حضور ریوتینتو در معدن طلای ساری گونی می‌شود که در نهایت این غول معدنی به دلایل مختلف سهام خود را در این پروژه فروخته و از ایران رفت.




بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا