امروز رقم خورد؛

صادرات ۵۰ هزار تن قیر از بورس کالا

صادرات ۵۰ هزار تن قیر از بورس کالا

تالار صادراتی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد ۵۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ به ارزش بیش از ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» امروز در تالار صادراتی، ۳۵ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت نفت پاسارگاد، ۱۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت معماران تجارت آفتاب و ۵ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت فومن شیمی گستر به همراه ۱۰۰ تن عایق رطوبتی شرکت صدف گستر دلیجان معامله شد.

در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۷۹۲ تن انواع قیر، ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۴ هزار تن لوب کات، ۲ هزار تن گوگرد، یک هزار تن سلاپس واکس، ۵۲۶۰ تن انواع مواد شیمیایی و ۹۳۳ تن انواع مواد پلیمری مورد معامله قرار گرفت.

 رقابت برای خرید سودکاستیک

بنابراین گزارش، سودکاستیک پتروشیمی بندرامام، امروز با افزایش تقاضا و رقابت از سوی کارگزاران خریداری شد.

عرضه هزارتنی سودکاستیک بندرامام امروز ۲ هزار و ۶۷۰ تن تقاضا داشت، نرخ پایه این کالا ۴۰۲ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای این کالا ۴۴۰ تومان رقم خورد.

در همین حال سودکاستیک پتروشیمی اروند که به صورت سلف و به میزان ۴ هزارتن عرضه شده بود،  ۶۴۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۴۰۲ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن ۴۲۴ تومان رقم خورد.

گوگرد گرانوله پالایش نفت تبریز هم امروز از کالاهای مورد توجه معامله گران بود، به طوی که عرضه ۵۰۰ تنی آن ۱۳۰۰ تن تقاضا داشت، اما در نهایت این کالا با قیمت پایه ۳۰۳ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال گوگرد گرانوله پالایش گاز شهید هاشمی نژاد(خانگیران) که به حجم ۳ هزار تن عرضه شده بود، ۲ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۲۸۶ تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین آمونیاک مایع خراسان و کرمانشاه با تقاضایی کمتر از عرضه روبه رو شد، به طوری که عرضه ۶۰۰ تنی آمونیاک مایع خراسان ۱۲۰ تن تقاضا و عرضه ۴۰۰ تنی کرمانشاه ۲۰ تن تقاضا داشت، هر دو مجتمع توانستند با نرخ پایه یک هزار و ۲۱۵ تومان نرخ خود را به فروش برسانند.

آروماتیک سنگین بوعی سینا هم که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۱۰۰ تن تقاضا داشت و با نرخ پایه یک هزار و ۷۷۸ تومان به فروش رسید. اسید نتیریک پتروشیمی کارون نیز روز آرامی را پشت سر گذاشت و اسید کلریدریک و تولوئن دی ایزو سیانات (TDI) این مجتمع و پازایلین پتروشیمی برزویه هم بدون مشتری مانده و وارد سیستم مچینگ شدند. 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا