رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

اقتصاد مقاومتی با تدوین سند راهبردی در صنعت محقق می شود

اقتصاد مقاومتی با تدوین سند راهبردی در صنعت محقق می شود

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و روان سازی فعالیت های اقتصادی در حال بررسی و تدوین است.

علی پرزحمت ظهر شنبه در جمع صنعتگران که در محل سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در این حوزه در دو بخش راهبردی و عملیاتی در حال مطالعه و بررسی است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت این سند را با توجه به اهداف سند چشم‌انداز و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای هموارکردن راه فعالان اقتصادی و روان‌سازی فعالیت‌های آنها، راهبردها، رویکردها و سیاست‌ها تحت عنوان برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و منتشر کرده است.

پر زحمت تصریح کرد: در این سند راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزارتخانه ای پیشگام در اقتصاد کشور، رقابت‌پذیر در بازارهای بین‌المللی، بالنده، درون‌زا، برون گرا و در تراز کشور نو ظهور صنعتی دیده شده که چشم‌انداز بخش صنعت، معدن و تجارت در افق سال ۱۴۰۴‌ در آن به خوبی ترسیم شده است.

وی با اشاره به ماموریت های بخش صنعت، معدن و تجارت در این سند راهبردی گفت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، حمایت و پشتیبانی تولید و تجارت و دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی و فناوری در منطقه با تاکید بر رشد اقتصادی و ارزش افزوده در سند دیده شده است.

پرزحمت یادآورشد: ماموریت های وزارتخانه در این سند چشم انداز مبتنی بر سرمایه‌گذاری و تولید صادرات محور، ارتقای توانمندی سرمایه‌ انسانی، مدیریت بازار و زنجیره ارزش، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، تشویق و توانمندسازی بنگاه‌های بزرگ و خصوصی کشور، توسعه سرمایه‌ گذاری متناسب با قابلیت‌های منطقه‌ای مبتنی بر آمایش سرزمین، توسعه ظرفیت‌ها و فناوری‌های صنعتی، معدنی و تجاری در جهت ارتقای سطح رفاه جامعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: برنامه راهبردی وزارتخانه ضمن بررسی وضعیت موجود و روند شاخص‌های مهم اقتصادی ایران و جهان به وضعیت روند ایران از منظر شاخص‌های بین‌المللی نیز توجه کرده است.

وی افزود: سند راهبردی صنعت اهداف و برنامه کلان کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود و تحقق اسناد بالا دستی با رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت و این وزارتخانه تنظیم شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا