اعلام نحوه همکاری ایران با شرکت های نفتی/ مشتری برای 500 هزار بشکه نفت رسید

اعلام نحوه همکاری ایران با شرکت های نفتی/ مشتری برای 500 هزار بشکه نفت رسید

معاون بین الملل وزارت نفت می گوید:ویکرد جدیدتری در نفت در حال شکل گیری است وآن کار با شرکت های متوسط است که می تواند تامین کننده منافع ما باشد.

به گزارش نامه نیوز، امیرحسین زمانی نیا  در حاشیه رونمایی از قراردادهای جدید نفتی درپاسخ به این سئوال که آیاترجیح وزارت نفت همکاری با شرکت های نفتی است که قبلا با ایران همکاری داشته اند یا شرکت های جدید در اولویت خواهند بود،اظهار داشت:  هم شرکت هایی که از قبل با ایران کار کرده اند، علاقه مند و خیلی هم جدی پیگیر هستند و هم شرکت های جدید؛ ما الان در موقعیتی قرار داریم که از بین تقاضاهایی که وجود دارد، با ملاحظاتی که داریم، انتخاب کنیم.

وی افزود: یک رویکرد جدیدتری در نفت در حال شکل گیری است وآن کار با شرکت های متوسط است که می تواند تامین کننده منافع ما باشد.

زمانی نیا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود تا آخر دسامبر تحریم ها برداشته می شود.در حالی که  این گزارش از پرونده pmd  است که منجر به برداشته شدن تحریم ها می شود،گفت: البته این گزارش یکی از عوامل است و آژانس هم اعلام کرده که برنامه های هسته ای ایران انحرافی به سمت مقاصد نظامی نداشته است. گزارش آمانو یک گزارش معمول بود و نه آن گزارشی که ما منتظرش بویدم. گزارشی که منجر به برداشته شدن تحریم های می شود، انشالله هفته اول یا دوم دسامبر منتشر می شود.

صادرات گاز به ترکیه

معاون امور بین الملل وزارت نفت درباره احتمال تیرگی روابط ترکیه و روسیه و تاثیر آن بر صادرات گاز این کشور به ترکیه در پاسخ به این سئوال که آیا ایران از این شرایط برای صادرات گاز به ترکیه استفاده خواهد کرد، گفت: ما مدتهاست که اعلام کرده ایم که حاضریم صادرات گاز برای مصرف داخلی ترکیه را شروع کنیم،اما این موضوع اخیر تاثیری در مذاکرات صادرات گاز ایران به ترکیه ندارد. ما با همان فرمول قبلی حاضربه صادرات گاز هستیم.

500 هزار بشکه نفت اضافه

 زمانی نیا همچنین درباره برنامه جدید ایران برای اضافه کردن 500 هزار بشکه نفت به سقف تولید خود،گفت: ایران مشکلی برای بازار جدید ندارد،با خیلی از کشور ها صحبت کردیم و بازار این میزان افزایش تضمین شده است؛اولویت ما پالایشگاههاست. 

او در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا خریدار 500 هزار بشکه نفت مشخص است،گفت: فکر می کنم برای 500 هزار بشکه مشکل عمده ای نخواهیم داشت،زیرا تاکنون مشتری های زیادی از  اروپا، آسیا و افریقا به ما مراجعه کرده اند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: انتظار بر این است که تحریم ها  آخرسال میلادی جاری  یا حداکثر هفته اول ژانویه لغو شود. عرضه 500 هزار بشکه نفت تاثیری در بازار و قیمت نفت نمی گذارد، ولی امیدواریم با اوپک به جمع بندی برسیم که اضافه تولید نفت ایران در سقف تولید اوپک قرار بگیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا