بازگشت‌تحریم‌ها پس از برجام غیرممکن‌است

بازگشت‌تحریم‌ها پس از برجام غیرممکن‌است

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با اظهار اینکه فرصتهایی که برجام برای اقتصاد ایران ایجاد می کند موجب پیوند اقتصاد کشور با جهان می شود گفت: بازگشت تحریمها در این شرایط تنها یک مسئله آکادمی خواهد بود و هیچگاه به وقوع نمی پیوندد.

 امیر حسین زمانی نیا در پنل اول کنفرانس تهران - معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی IPC- با اشاره به اینکه سرمایه گذاری تصور سیاسی از آن کشور مهم است خاطرنشان کرد: ایران در میان کشورهای منطقه از ثبات سیاسی مناسبی برخوردار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی فضای کسب وکار در ایران را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ایران در میان کشورهای منطقه رتبه چهار را در مورد سهولت کسب و کار دارد.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که در سالهای اخیر تحمل مردم در برابر فساد کاهش یافته است گفت: هم اکنون کمیته ای با حضور سران سه قوه برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در کشور ایجاد شده است؛ این شرایط به سرمایه گذاران برای حضور در ایران اطمینان می دهد.

زمانی نیا با اعلام اینکه شرکت های خارجی در صورت سرمایه گذاری در مناطق محروم از 100 درصد معافیت مالیاتی برخوردار می شوند گفت: در دو سال اخیر سعی شد نوسانات نرخ ارز کنترل شود. همچنین نرخ رکود اقتصادی هم کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ایران 9 درصد ذخایر نفتی و 18 درصد ذخایر گازی جهان در اختیار دارد گفت: این در حالیست که سهم ایران در تولید نفت و گاز به ترتیب سه و پنج درصد است؛ این ارقام نشان می دهد که ایران فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است.

به گفته معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت  نفت شرایط به گونه ایست که نه فقط شرکتهای بزرگ بین المللی بلکه شرکتهای متوسط نیز می توانند در طرح های نفت و گاز ایران حضور یابند.

زمانی نیا با اظهار اینکه تحریم ها علاوه بر خسارت به اقتصاد ایران دو مزیت برای کشور به همراه داشت گفت: مبنای مهندسی و صنعتی کشور به ویژه در صنعت نفت ارتقاء یافت؛ چیزی که شرکتهای خارجی هم به آن اذعان دارند. نکته دیگر این است که سهم درآمدهای نفتی در بودجه عمومی کشور کاهش یافت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا