سرمایه گذاری 4 کشور اروپایی در قشم

سرمایه گذاری 4 کشور اروپایی در قشم

مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سرمایه گذارانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان برای همکاری گسترده و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف وارد این جزیره شده اند.

علی فرمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این سرمایه گذاری ها در بخش های شیلات، هتل داری، تفریحات آبی، کشتی های تفریحی و توسعه کمپینگ های گردشگری حرفه ای انجام می شود.

 
مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه شیلات، بنادر و خدمات رفاهی به مسافران و گردشگران از اولویت های اصلی جذب سرمایه گذاران در این جزیره است و بی شک با اجرایی شدن برجام و از میان رفتن محدودیت های بین المللی، فرایند جذب سرمایه گذار در این بخش ها شتاب بیشتری می گیرد.

 
وی اضافه کرد: در این شرایط می توان از فضای تعامل گسترده با جهان به نحو مطلوبی بهره برد و با استفاده از توان سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه هر چه بیشتر قشم اقدام کرد.

فرمانی اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه شیلات و ظرفیت های عظیم قشم در این حوزه، بستر مورد نیاز در این زمینه فراهم شده است و توسعه این بخش در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد.

 
مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه افزایش رفاه اجتماعی یکی از مولفه های شتاب گیری فرایند توسعه جزیره است، اضافه کرد: در این چارچوب توسعه بیمارستان و مراکز درمانی، فضاهای ارتباطی و جاده ها، ساماندهی مکان های تفریحی شهری و ایجاد کمپینگ و فضاهای گردشگری در اولویت برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است و از جمله موادری است که می تواند به رونق هر چه بیشتر سرمایه گذاری در این جزیره منجر شود.

 
وی بررسی دقیق و کارشناسی از سرمایه گذاران به منظور تائید صلاحیت فنی، حقوقی و مالی را از جمله ملاک های اصلی جذب سرمایه گذار جدید در این منطقه اعلام کرد و گفت: در بررسی های اخیر تلاش می شود به سرمایه گذارانی مجوز ارایه شود که واجد شرایط یاد شده باشند.

 
فرمانی گفت: با تشکیل کمیته نفت، گاز و انرژی، تمامی درخواست ها در این حوزه ها مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد و ضمن بررسی مجوزهای صادره شده تاکنون، مجوز سرمایه گذارانی که شرایط یاد شده را نداشته باشند، لغو شده است.

 
وی تاکید کرد: با بررسی های کارشناسی، دیگر شاهد ورود سرمایه گذاران بدون پشتوانه نخواهیم بود و از این پس، آغاز هر طرحی، نوید بخش تولید، اشتغالزایی و توسعه اقتصادتی در جزیره می شود.

 
وی تبلیغ مناسب، جذب سرمایه گذاران و ادامه دادن سرویس به بنگاه های اقتصادی خرد و کلان را از برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم در جهت حمایت از سرمایه گذاران و جدب آنان دانست و افزود: با سرمایه گذارنماها به دلیل نداشتن قابلیت کار و تبلیغات منفی، برخورد می شود.

 
فرمانی نوید داد: سال آینده، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در قشم خواهد بود و با توسعه زیرساخت های لازم در این جزیره، از مردم تقاضا داریم با صبوری، این سازمان را در جهت کمک به رونق اقتصادی قشم یاری دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا