دعوت زنگنه برای بازی برد-برد در پروژه های صنعت نفت/ قراردادهای جدید نفتی رونمایی شد

دعوت زنگنه برای بازی برد-برد در پروژه های صنعت نفت/ قراردادهای جدید نفتی رونمایی شد

وزیر نفت معتقد است با توجه به شرایط منطقه ای، قراردادهای جدید نفتی می تواند منافع دوطرف یعنی ایران و شرکت های طرف قرارداد را تامین کند.

به گزارش نامه نیوز، سالن اجلاس سران يكبار ديگر ميزبان رويداد بين المللي ديگري در حوزه نفت و گاز است؛ بيژن نامدار زنگنه، وزير نفت كه اين روزها وزارتخانه متبوعش محل رفت و آمد ديپلمات هاي اقتصادي است، در مراسم رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي خواستار حضور شركت هاي داخلي و خارجي در پروژه هاي نفت و گاز است.

اگر چه زنگنه تاكيد دارد كه اين قراردادها كامل نيست، اما معتقد است با توجه به شرايط منطقه اي اين قراردادها مي تواند منافع دو طرف يعني ايران و شركت هاي طرف قرارداد را تامين كند؛ قراردادهايي كه به تعبير او برد - برد خواهند بود.

زنگنه بر ايجاد شركت هايي كه مهندسي مخازن مديريت پروژه و بهره برداري كلان مالي مشاركت داشته باشند، تاكيد دارد؛ شركت هايي كه به گفته او بهتر است بر بخش هاي بالادستي نفت متمركز شوند.

ظرفيت سالن اجلاس سران،در اولين روز رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي تقريبا رو به تكميل است. زنگنه كه دومين سخنران اين كنفرانس است، اميدوار است در دوران پساتحريم صنعت نفت و گاز ايران با اين قراردادها فرصت هاي تازه اي براي كار با شركت هاي بين المللي پيدا خواهند كرد.

بیژن زنگنه صبح امروز در کنفرانس تهران که با هدف معرفی مدل جدید قراردادهای صنعت نفت (IPC) در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اصول مهم برنامه های آتی وزارت نفت را تشریح کرد و گفت: گسترش اکتشاف، بالا بردن ظرفیت تولید نفت و گاز در کشور، افزایش مستمر ضریب بازیافت از مخازن، ارتقای فناوری های ملی و تقویت ظرفیت های ایرانی غیردولتی برای حضور در فعالیت های صنعت نفت، پنج اصل مهم حاکم بر برنامه های وزارت نفت خواهند بود.

وی ادامه داد: اکنون زمان مناسبی است که تحریم های ستمگرانه علیه ایران برداشته و یک بار دیگر ثابت شود. تحریمها علیه جریان نفت به ضرر مصرف کننده و تولید کننده است و نفت را نباید با نگرش سیاسی مورد تهدید و تحریم قرار داد.

وزیر نفت با بیان این که سه خانواده قراردادی از جمله امتیازی، مشارکت در تولید و قراردادهای خدمت بیشتر نداریم، خاطرنشان کرد: تجربه بیش از 10 قرارداد بین‌المللی در قالب بیع متقابل و بازخورد این قراردادها و نظرات شرکت‌های طرف قرارداد ما و کارشناسان بین المللی ما را بر آن داشت که مدل قراردادی طراحی کنیم که هم برای شرکای بین المللی جذابیت داشته باشد و هم اهداف کشور را تامین کند تا شرایط برد - برد برای شرکت ملی نفت و طرف های قراردادی آن ایجاد شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا