تعرفه واردات خودرو کاهش یابد

تعرفه واردات خودرو کاهش یابد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد که برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی تعرفه واردات خودرو در سال آینده کاهش یابد.

امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تا زمانی که بازار خودروی ایران انحصاری است امیدی به افزایش کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که اصولا در بازار انحصاری تولید‌کننده انگیزه‌ای برای افزایش کیفیت محصولات خود ندارد، خاطر نشان کرد: در یک بازار انحصاری مشتریان نیز انتخابی جز خرید محصول از تولید‌کننده انحصارگر ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بنابراین برای رفع این معضل باید با کاهش تعرفه واردات، زمینه را برای رقابتی‌شدن بازار خودروی ایران فراهم کرد، در آن صورت خودروسازان داخلی نیز چاره‌ای جز افزایش کیفیت محصولاتشان خواهند داشت.

امینی افزود: با توجه به این‌که در ماه‌های آینده تحریم‌های خارجی علیه ایران لغو خواهد شد، بهترین فرصت برای کاهش تعرفه واردات خودرو فراهم شده است تا از یکسو خودروسازان داخلی بتوانند با مشارکت خودروسازان خارجی خودروهای باکیفیت‌تری تولید‌ کنند و از سوی دیگر خودروهای خارجی با قیمت ارزان‌تری وارد ایران شوند.

وی با بیان این‌که در آن صورت شاهد رقابتی‌شدن بازار خودروی ایران خواهیم بود، تصریح کرد: در غیر این صورت هیچ راه دیگری برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی وجود نخواهد داشت، زیرا خودروسازان داخلی انگیزه‌ی لازم برای انجام این کار را ندارند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا