قیمت طلای جهانی به مرز 1059 دلار رسید

قیمت طلای جهانی به مرز 1059 دلار رسید

ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شود و برای ششمین هفته ...

ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شود و برای ششمین هفته متوالی مسیر نزولی را در پیش بگیرد.

 قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر قرار گرفت و بار دیگر با کاهش روبرو شده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 13.50 دلار کاهش معادل 1.3 درصد افت به کمتر از 1059 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت طلا از 5 فوریه 2010 میلادی به شمار می رود.

سرمایه گذاران بین المللی که نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی هستند اقدام به فروش ذخایر طلای خود در هفته های اخیر کرده اند و این مساله به ضرر قیمت جهانی طلا بوده است. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای 15 و 16 دسامبر برگزار شود و به نظر می رسد فدرال رزرو قصد دارد برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش دهد.

بیل اونیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری لاجیک ادوایزر تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی تمایلی برای خرید طلا ندارند و من فکر می کنم روند نزولی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد یافت و طلا هنوز به کف قیمت خود نرسیده است.

به گزارش سایت طلا، شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز روز گذشته به بیش از 100.20 واحد رسید که این بالاترین رقم در 8 ماه اخیر به شمار می رود.

جورج گرو معاون موسسه سرمایه گذاری آر بی سی کاپیتال نیز تاکید کرد: با تقویت ارزش دلار آمریکا قیمت طلا تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نشست های فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

آمارهای مربوط به وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه نوامبر نیز قرار است 4 دسامبر منتشر شود. تازه ترین نظرسنجی نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا به بیش از 78 درصد رسیده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا