معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم:

تعاونی‌های کشور یک میلیارد دلار صادرات کردند

تعاونی‌های کشور یک میلیارد دلار صادرات کردند

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری تعاونی‌های کشور در هفت‌ماهه امسال خبر داد.

سید حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: در حوزه صادرات در بخش تعاونی‌های کشور در سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات در تعاونی‌ها انجام‌شده است.

وی افزود: با توجه به آمار هفت‌ماهه ابتدای سال 94 پیش‌بینی می‌شود که در میزان صادرات بخش تعاونی‌ها، افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت بیش از 98 هزار تعاونی فعال در کشور اشاره کرد و گفت: امسال بیش از دو هزار 300 تعاونی جدید تشکیل‌شده است که درمجموع بیش از 11 میلیون نفر عضو و سهام‌دار این تعاونی‌ها هستند.

به گفته کلانتری این تعاونی‌ها در گرایش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی، مصرف، توزیعی و مسکن فعالیت می‌کنند.

وی به نحوه ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: تسهیلات متنوعی به تعاونی‌های فعالی درزمینهٔ صنعتی، کشاورزی و خدماتی در بخش‌های مختلف بانکی اعطا می‌شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: صندوق توسعه ملی نیز تسهیلات ارزان‌قیمتی را به تعاونی‌هایی که تسهیلاتی در بخش ارزی نیاز دارند؛ اعطا می‌کند.

کلانتری افزود: تعاونی‌های خرد و کوچک شامل تعاونی‌های اشتغال‌زا، روستایی و خدماتی می‌توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به‌صورت قرض‌الحسنه و تا سقف یک میلیارد ریال استفاده کنند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا