کندی کار، سرمایه‌گذار را کنار گذاشت

آغاز کار اجرایی یک بندر با جذب یک سرمایه‌گذار جدید

آغاز کار اجرایی یک بندر با جذب یک سرمایه‌گذار جدید

در شرایطی که بخش قابل توجهی در تمرکزها در حوزه دریایی به بنادر جنوبی کشور اختصاص پیدا کرده، به نظر می‌رسد توسعه بنادر در حوزه دریای خزر نیازمند جذب سرمایه‌گذاران جدید است. سرمایه‌گذارانی که بتوانند در شرایط فعلی منابع اعتباری مورد نیاز را به این طرح‌ها تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پس از آنکه اعلام شد بندر امیرآباد به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر حاشیه دریای خزر طرح‌های توسعه‌ای خود را پشت‌سر گذاشته و دولت همچنین مقدمات کار در مناطقی مانند بندر انزلی و بندر آستارا را فراهم کرده است، به نظر می‌رسد کار برای گسترش تعداد حوزه‌های دریایی در اختیار ایران در حاشیه این دریای منطقه ای نیز در دستور کار قرار دارد.

در همسایگی بندر امیرآباد در استان گلستان نیز طرح‌هایی برای استفاده حداکثری از حوزه دریایی خزر مطرح شده که در این میان ساخت بندر خواجه نفس نیز با عنوان یکی از اصلی‌ترین محورها در این حوزه پیگیری می‌شود.

پس از آنکه اعلام شد سرمایه‌گذارانی برای اجرای مراحل عمرانی در این بندر فعال شده و کار خود را پیگیری می‌کنند حالا مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان اعلام کرده سرمایه‌گذاران ابتدایی این پروژه به دلیل کندی در پیشبرد عملیات تغییر کرده‌اند.

براساس گزارشی که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده در حال حاضر این بندر به دنبال دریافت تمدید مجوز برای جذب سرمایه‌گذاران است و در صورتی که کمیسیون صدور مجوز در اداره کل بنادر استان این طرح را نهایی کند کار آغاز خواهد شد.

براساس گفته‌های اللهیار اسعدی، مدیر بنادر استان گلستان در صورتی که مقدمات لازم برای این سرمایه‌گذاری فراهم شود این بندر نخستین بندری خواهد بود که به طور کامل به وسیله بخش خصوصی ساخته می‌شود و دولت در آن نقشی ایفا نخواهد کرد. در کنار بهبود اوضاع اقتصادی این منطقه پس از افتتاح خواجه نفس پیش‌بینی می‌شود با فراهم آوردن مقدمات لازم اتصال ریلی این منطقه به شبکه راه‌آهن کشور نیز فراهم شود تا ایران از شرقی‌ترین ساحل دریای خزر در خاک خود نیز بیشترین استفاده را داشته باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا