ضرورت توجه جدي به بهره برداري گچ، منيزيم و پتاس

ضرورت توجه جدي به بهره برداري گچ، منيزيم و پتاس پايگاه خبري معدن نيوز- رييس خانه معدن ايران اظهار کرد: ذخاير معدني همچون گچ، منيزيم، پتاس و... جزو محصولات معدني هستند که نياز به توجه ويژه‌اي دارد. از اين رو بايد اين ظرفيت‌ها به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي و خارجي شناسانده شود.
علاءمير محمد صادقي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه در ايران مواد معدني متنوعي وجود دارد، افزود: درحال‌حاضر بسياري از ذخاير معدني در ايران اکتشاف نشده يا اطلاعات دقيقي از ذخاير و محدوده آن وجود ندارد از اين رو شرايط براي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي مهيا نشده است که بايد اين اطلاعات تهيه و اطلاع رساني شود.
او با تاکيد بر اينکه در ايران ذخاير معدني همچون گچ، منيزيم، پتاس و... چندان مورد بهره‌برداري قرار نگرفته است، افزود: برخي از مواد معدني در ايران تنها به اندازه ميزان تقاضا در کشور مورد بهره‌برداري قرار گرفته است در حالي که با شناسايي و بهره‌برداري از آنها ضمن تامين نياز داخلي مي‌توان به کشورهاي منطقه نيز صادر کرد. از طرف ديگر بهره‌برداري از اين محصولات مي‌تواند اشتغالزايي را براي کشور به همراه داشته باشد.
رييس خانه معدن ايران درباره اهميت ايجاد واحدهاي پايين دستي در محصولات معدني گفت: در برخي مواد معدني همچون گچ مي‌توان پس از اکتشاف و بهره برداي صادر کرد اما به طور قطع فراوري و استفاده از اين مواد در بخش‌هاي پايين دستي مي‌تواند در غناي بخش صنعت و معدني کشور موثر باشد و راهکاري براي تقويت اقتصاد مقاومتي باشد چراکه هرچقدر به منابع داخلي تکيه کنيم به همان ميزان مي‌توان ارزش افزوده بيشتري را وارد کشور کنيم و اين همان مسيري است که بيشتر کشورهاي توسعه يافته در ابتداي را سپري کرده‌اند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا