مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت کار در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

مراجعه 320 هزار بیکار به کاریابی‌ها در 7 ماه/ 500 نیروی کار به خارج اعزام شد

مراجعه 320 هزار بیکار به کاریابی‌ها در 7 ماه/ 500 نیروی کار به خارج اعزام شد

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار با اشاره به اینکه در 7ماهه سال جاری حدود 320 هزار نفر جوینده کار در کاریابی‌ها ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد حدود 102 هزار نفر به کار گمارده شده اند که 32 درصد آنها تحصیلات دانشگاهی داشتند.

محمد اکبرنیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین آماربه کارگمارده شده از طریق سامانه کاریابی‌ها گفت:در 7ماهه اول سال حدود 320 هزار نفر جوینده کار در کاریابی‌ها ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود102 هزار نفر مشغول به کار شده اند.

 وی درباره تفکیک آمار به کارگمارده‌گان افزود: از تعداد به کارگمارده شدگان 28 درصد زن و 72 درصد مرد هستند. از این تعداد حدود 33 درصد دیپلم و 30درصد زیر دیپلم هستند و 32 درصد تحصیلات دانشگاهی دارند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کاردرباره وضعیت اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: بر اساس توانمندی کاریابی‌های خارجی در حال اعزام نیرو به خارج از کشور هستیم. اما به دلیل محدودیت هایی که بوده است حدود 500 نفرموفق به اعزام نیروی کار به خارج از کشور هستند.

اکبرنیا بیان کرد:به دلیل نهایی نشدن نتیجه برجام هنوز مشکلی در مسیر اعزام نیروی کار به خارج از کشور وجود دارد. در حال حاضر منتظر گشایش نهایی در این زمینه برای برقراری ارتباط مطلوب جهت اعزام نیروی کار به خارج از کشور هستیم.

وی ادامه داد:در مقاطع سنی مختلف این افراد ثبت نام کرده‌اند. بیشترین متقاضی از بین جوانان بوده است. امیدواریم با اجرایی شدن مراحل برجام به نرخ رشد اقتصادی 5تا8 درصد دست یابیم و از رکود خارج شویم.

اکبرنیا با اشاره به ضرورت شناساندن کاریابی‌ها به کارجویان و کارفرمایان گفت:اکنون بسیاری از کارفرمایان نیرو های خود را از طریق دفاتر مشاوره شغلی جذب می‌کنند و این موضوع نشان دهنده ارتباط خوب کارفرمایان بادفاتر مشاوره شغلی است.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کاربا بیان اینکه افراد باید خواسته ها و ایده آل‌های شغلی خود را تغییر دهند تا بتوانند وارد بازار کار شوند، گفت: جوانان به دنبال رشته هایی در دانشگاه ها بروند که برای آنها جذب در بازار کار وجود داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است بیکار بمانند.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا