چرا باید شستا معدنکاری کند؟

چرا باید شستا معدنکاری کند؟

گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با انتقاد از حضور برخی نهادهای غیر مرتبط در بخش معدن هشدار داد که حضور آنها باعث خواهد شد بخش معدن کشور از توسعه عقب بماند.

به گزارش ماین نیوز، بهروز برنا با اشاره به مراجعه برخی نهادها برای اخذ مجوزهای اکتشاف و بهره برداری از معادن گفت: با توجه به سیاست‌هایی که دولت دارد، وظیفه سازمان زمین شناسی کمک به بخش خصوصی است تا اگر ذخایر بزرگی را کشف می‌کند آن را در اختیاراین بخش قرار دهد.

او افزود: متاسفانه در چند سال گذشته با توجه به واگذاری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به بخش شبهه دولتی برخی نهادهای غیر مرتبط و ناآگاه به مسائل معدنکاری وارد این بخش شده اند و اجازه نداده‌اند تا معادن کشور به صورت صنعتی پربازه و بهره‌ور رشد کند.

برنا گفت: برای ما جای سوال است که چرا نهادهایی مانند شستا باید رو به معدنکاری آورند در حالیکه با توجه به تشکیلات بزرگی که دارند نه می‌توانند استراتژی مناسبی برای این کار تعریف کنند نه اینکه رویکردی به مانند وزات صنعت و بخش خصوصی فعال در این زمینه داشته باشند.

او افزود: با توجه به راهی که بخش معدن کشور در پیش گرفته بیم آن می‌رود بلایی که به لحاظ محیط زیست بر سر کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین آمد، از سوی خودی‌ها بر محیط زیست کشورمان نازل شود و معادن به گونه‌ای بهره برداری شوند که مسائل زیست محیطی ناشی از آن تا سال ها و نسل ها دامن کشورمان را فرا گیرد.

برنا گفت: ساختار معادن کشور نیاز به یک بازنگری جدی دارد تا در فضای پساتحریم شرکت‌های بزرگ معدنی داخلی و خارجی وارد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اکتشاف و استخراج شوند و بتوانند این بخش را شکوفا کنند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا