نوبخت: 250هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی پرداخت شد

نوبخت: 250هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی پرداخت شد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: 250 هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تا بیست و هشتم آبان برای تحرک بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کشور پرداخت شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدباقر نوبخت در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان افزود: 185هزار و 270میلیارد ریال از این مبلغ از محل اعتبارت تملک دارایی سرمایه ای و مابقی نیز از ماده 10 و12 و دیگر منابع خزانه پرداخت شد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی رئیس جمهوری و دولت مبنی بر اجرای تعهدات سفر به استانها بسیار روشن است، اظهار کرد: اعتبارات سفرها در زمان خاص و متناسب با آن پروژه به صورت صد درصد تخصیص پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به هر استانی سفر کند در اجرای تعهدات حساسیت وجود دارد گفت: دولت در بین مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و نباید توقعی ایجاد کنیم که توان انجام آن را نداریم.
نوبخت با بیان این که استاندار گیلان به طور جد پیگیر اجرائی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور تا موعد مقرر است خاطرنشان کرد: این پیگیری ها نیز بر اساس تلاش تمام اعضای دولت برای به ثمر رسیدن پروژه های سفر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دولت تدبیر و امید را به صادق الوعده بودن مشهور دانست و افزود: میزان اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های سفر رئیس جمهور در امسال و سال 95 را تامین خواهیم کرد تا تعهدات در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
نوبخت با اشاره به تأکید مستمر رئیس جمهوری درخصوص به بهره برداری رسیدن راه آهن قزوین - رشت تا پایان سال 95 افزود: تخصیص 60درصدی اعتبارات ساخت این پروژه در نیمه نخست سال نشان از عزم و اراده دولت برای بهره برداری از راه آهن گیلان دارد.
وی گفت: آثار تکمیل این پروژه بزرگ تا آستارا فقط مربوط مردم گیلان و کشور نیست بلکه باعث تکمیل کریدور شمال جنوب خواهد شد و بر اقتصاد منطقه تاثیر گذار است.

* اختصاص 53درصدی اعتبار سفر هیات دولت به گیلان
استاندار گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تمام توان برای اجرای تعهدات سفر در استان به کارگیری شده با قدردانی از جدیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و نیز وزرای دولت اظهار کرد: تاکنون 53درصد از اعتبارات مصوب سفر هیات دولت به استان تخصیص یافته است.
محمدعلی نجفی افزود: از مبلغ هفت هزار و 960میلیارد ریال اعتبارات مصوب تاکنون چهار هزار و 190میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن قزوین - رشت یکی از مهمترین مصوبات سفر است گفت: زیرسازی این راه آهن هم اکنون 90 درصد پیشرفت کار دارد.
استاندار گیلان همچنین با بیان این که ریل گذاری راه آهن از مسیر رشت به زودی آغاز می شود خواستار افزایش تخصیص اعتبار در بخش های پره صیادی، تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، آبرسانی روستایی و احیاء رودخانه های گوهررود و زرجوب شد و گفت: پرورش ماهی در قفس نیز از پروژه های خوب سفر است که نیازمند شتاب بخشی در پرداخت اعتبارات است.
همچنین غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اهتمام ویژه دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت بالا که باقیمانده از دولت های گذشته است از مدیران دستگاه های اجرائی استان خواست فهرستی از پروژه های با پیشرفت بالای 80 درصد استان تهیه کنند تا در این سازمان نسبت به اختصاص بودجه به آنان بازنگری صورت گیرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا