توسعه زیرساخت های بخش معدن خراسان جنوبی اجرایی شود

توسعه زیرساخت های بخش معدن خراسان جنوبی اجرایی شود

دنیای معدن -استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین منابع مالی واحدهای صنعتی و معدنی استان و نیز توسعه زیرساخت های بخش معدن از جمله مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به خراسان جنوبی بوده است.

 وجه الله خدمتگزار ظهر امروز در دیدار با معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور که با حضور برخی مسئولان سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان وزارت نیرو و نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بخش اعظمی از اشتغال استان در بخش معدن است.

وی گفت: خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور در اشتغال معادن را داراست که این روند نشان دهنده اهمیت این امر در اشتغال زایی استان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در نیمه نخست امسال این استان با 10 میلیون و 700 هزار تن استخراج از معادن، رتبه نهم کشور را در این بخش به خود اختصاص داده است.

استاندار خراسان جنوبی پرداخت مطالبات معوق در بخش معادن زغال سنگ را از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار دانست و تصریح کرد: پرداخت مطالبات این بخش و حمایت از فعالان مجموعه معادن به منظور توسعه این امر از دیگر مواردی بود که مورد بررسی جدی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با دارابودن قریب به 40 نوع ماده معدنی جزو استان های با ظرفیت و پتانسیل بالا در کشور در زمینه معدن محسوب می شود، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون تن ذخیره قطعی معادن استان خراسان جنوبی است.

خدمتگزار با بیان اینکه در حال حاضر بخش اعظمی از اشتغال استان در بخش معدن است گفت: خراسان جنوبی در رتبه چهارم کشور قرار دارد که نشان دهنده اهمیت این امر در اشتغال زایی استان است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر76 درصد از زغال سنگ کشور در استان خراسان جنوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: این استان دارای مواد معدنی متعددی از جمله مس، سنگ های تزئینی ، گرانیت ، تراورتن مرمر ، خاک های نسوز صنعتی ، بنتونیت بوده و در زمینه وجود منیزیت جزو استان های برتر کشور به شمار می رود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تامین منابع مالی واحدهای صنعتی و معدنی استان و نیز توسعه زیر ساخت های بخش معدن از جمله مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان بوده است، افزود: اجرایی شدن این موارد در این دیدار به طور جدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نبود نقدینگی یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی در کلان کشور و خراسان جنوبی است گفت: تامین سرمایه در گردش موردنیاز برای توسعه واحدهای صنعتی از دیگر مواردی بود که در این دیدار بررسی شد.

خدمتگزار به فاینانس پیش بینی شده برای طرح توسعه در قالب پکیج شماره یک نفتی چین اشاره کرد و افزود: باتوجه به قرار گرفتن این پروژه در زمره پروژه های اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت، امید است مسئولان امر هرچه سریعتر نسبت به اجرایی کردن این پروژه که منجر بهتوسعه معادن زغال سنگ طبس خواهد بود اقدام لازم را صورت دهند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا