دعوت سرمایه گذاران خارجی، از برنامه های پساتحریم بخش معدن است

دعوت سرمایه گذاران خارجی، از برنامه های پساتحریم بخش معدن است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل نظارت و بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دعوت از سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن از برنامه های اولویتدار این وزارتخانه در پساتحریم است.

عباسعلی ایروانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این برنامه برای استفاده از دانش فنی روز سرمایه گذاران خارجی است تا دانش فنی را همراه نیروی متخصص به منظور آموزش نیروها وارد کشور کنند.
وی اضافه کرد: حضور سرمایه گذاران می تواند در آینده نه چندان دور باعث رشد و فعالیت بهینه در بخش معدن شود.
ایروانی گفت: اینک 7500 واحد معدنی به همراه واحدهای شن و ماسه که از طرف دفتر استانداری ها معرفی شده اند، در کشور فعال است.
وی ادامه داد: از این میزان با توجه شرایط کنونی و رکود صنعت ساختمان در کشور نزدیک به 2500 واحد غیرفعالند.
ایروانی بیان کرد: واحدهای نیمه فعال با ظرفیت موجود به دلیل شرایط بازار قادر به انجام فعالیت کامل نیستند و به صورت نیمه فعال کار می کنند.
وی گفت: اگر عامل هایی که به تعطیلی واحدهای معدنی منجر شده اند برطرف شود، این واحدها دوباره آغاز به کار خواهند کرد.
ایروانی اضافه کرد: صادرات یکی از برنامه های در اولویت بخش معدن وزارت صنعت است که برای تقویت آن به دنبال برنامه ریزی های متناسب در این بخشیم.
ایروانی افزود: صادرات مستلزم در نظر گرفتن یک سری عامل ها مانند قابل رقابت بودن محصول با کالای همانند خارجی است تا حضورمان با شناسایی بازار مرتبط نتیجه داشته باشد.
وی کاهش قیمت تمام شده در بخش تولید معدنی را یکی از راه حل ها برای صادرات برشمرد و گفت: همچنین باید افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت را ایجاد کنیم.
ایروانی اضافه کرد: صادرات کنونی معدنی کشور پوشش دهنده همه تولیدهای این بخش نیست. همچنین بحث توسعه معدن ها و صادرات به فناوری و دانش فنی روز نیازمند است که باید از طریق ورود سرمایه گذار خارجی به وجود بیاید.
مدیرکل نظارت و بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: در یک مقطع اکتشافات معدن در کشور ضعیف بود ولی بتازگی با تعیین پهنه های بزرگ در حد دو هزار تا سه هزار مترمربع این روند تقویت شده است.
وی تصریح کرد: با این روش ظرفیت های بخش معدن شناسایی و متناسب با میزان نیاز و صادرات فعال خواهد شد.
ایروانی ادامه داد: کشور ما در همسنجی با کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در زمینه اکتشاف عمقی ضعیف است ولی در اکتشافات سطحی شرایط خوبی داریم.
وی تاکید کرد نیاز است اکتشاف عمقی ما از یک هزار تا دو هزار متر فراتر رود و برای فعالیت واحدهای غیرفعال برنامه داشته باشیم تا بتوانیم با فعالیت آنها و ایجاد اشتغال مناسب تولید را افزایش دهیم و ثروت برای کشور ایجاد کنیم.ک/3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا