رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

بسیاری از صنایع اصفهان به جای کارخانه‌داری «انبارداری» می‌کنند

بسیاری از صنایع اصفهان به جای کارخانه‌داری «انبارداری» می‌کنند

اصفهان - رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: کارخانه‌های اصفهان یکی پس از دیگری دچار مشکل شده و بسیاری از صنایع مانند فولادمبارکه و کارخانجات به علت شرایط اقتصادی به جای کارخانه داری، انبارداری می کنند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما سالها است از نعمتی به نام نفت برخوردار بوده اما نمی دانستیم که چگونه از آن استفاده کنیم و امروز که چگونگی بهره بردن از این نعمت را می‌دانیم نمی‌توانیم از آن بهره ببریم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید توجه بیشتری به صادرات غیرنفتی داشته باشند، افزود: باید در دولت، تدبیری اندیشیده شود که با توجه به ایجاد زمینه‌ای مناسب در دنیا برای ارتباط با ایران، زمینه صادرات محصولات داخلی که موتور محرکه توسعه کشور است، فراهم شود.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با گلایه از عدم حضور وزیر صنعت و یا معاون وی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی تصریح کرد: اصفهان استانی با هشت هزار واحد تولیدی در امر صادرات بسیار موفق عمل کرده است و بر این اساس انتظار می‌رفت که مقام وزارت یا حداقل معاون وی در این جلسه حضور پیدا می‌کرد تا بخشی از مطالبات صادرکنندگان به استحضار وزیر برسد.

نباید شاهد اشک صادرکنندگان باشیم

وی ادامه داد: اگر به واقع به صادرات اهمیت می‌دهیم نباید اشک صادرکننده را شاهد باشیم.

سهل آبادی با بیان اینکه در تدوین قوانین صادراتی توجهی به صاحبان این عرصه و تولیدکننده ایرانی نشده است، ابراز داشت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌توانند اقتصاد کشور را دگرگون کنند و بر این اساس مهمترین افرادی که می‌توانند در سیاست‌گذاری‌های مباحث صادرات نقش ایفا کنند، فعالان این عرصه هستند و باید به نقش آنها در این امر توجه شود.

افت صادرات در سه ماهه نخست ۹۳ و ۹۴

وی با بیان اینکه صادرات در سه ماهه نخست سال ۹۳ و ۹۴ افت داشته است، گفت: هر روز اتاق بازرگانی و خانه صنعت درگیر مشکلات تولیدکنندگانی است که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کار می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه نرخ بیکاری در استان سربه فلک می‌زند، بیان داشت: کارخانه‌ها در استان یکی پس از دیگری دچار مشکل و مجبور به تعدیل نیرو می شوند و این مسئله نیازمند پیگیری مجدانه مسئولان استانی است.

وی اضافه کرد: در واقع بسیاری از کارخانه‌جات به دلیل شرایط سخت اقتصادی اجناسشان در انبارها باقی مانده است و  به جای کارخانه داری، انبارداری می کنند که باید به این وضعیت رسیدگی شود.

سهل آبادی با اشاره به اینکه به دلیل عدم حمایت های بانکی، برخی سرمایه گذاران، سرمایه خود را از دست داده اند، تصریح کرد: در این میان گویی به تنها چیزی که توجه می شود دریافت دیون از اصحاب کسب و کار و پرداخت جریمه دیرکرد است.

اصفهان بیست و نهمین استان در دریافت بودجه است

وی با بیان اینکه استان اصفهان دومین استان از لحاظ پرداخت مالیات و بیست و نهمین استان در دریافت بودجه است، اضافه کرد: گرچه دوستان این نظر را دارند که اصفهان می تواند چند استان کشور را اداره کند اما لازم است بخش قابل توجهی از این بودجه برای هزینه‌های  تولیدکنندگان صرف شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا