استاندار اصفهان:

دوره طرح مشکلات صادرات به پایان رسیده است/احصاء ۱۷ مانع صادراتی

دوره طرح مشکلات صادرات به پایان رسیده است/احصاء ۱۷ مانع صادراتی

اصفهان – استاندار اصفهان گفت: ۱۷ مانع اصلی صادرات استان دربخش خصوصی احصاء شده و بر این اساس از فعالان اقتصادی انتظار می‌رود به جای بیان مکرر مشکلات صادرات برای رفع مشکل، تلاش و مشورت‌دهی کنند.

رسول زرگرپور شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: هم اکنون استان اصفهان رتبه چهارم صادرات کشور را دارد اما دغدغه ما رسیدن به رتبه دوم است.

وی با بیان اینکه در نخستین جلسه با موضوع صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان به این نتیجه رسیدیم که مشکلات این عرصه باید با فعالیت‌های علمی - سیستمی پیگیری شود، افزود: برای رفع مشکل تولید و صادرات در استان که به بخش غیردولتی ارتباط دارد به این نتیجه رسیدیم که شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی مناسب‌ترین بستر برای به نتیجه رسیدن است.

استاندار اصفهان با ارائه رصدی از مشکلات صادرات استان و کشور در رسانه‌های استان تاکید کرد: در این رسانه‌ها نبود برنامه و طرح در امر صادرات، فرسودگی ناوگان حمل و نقل و خودتحریمی از جمله مشکلات این عرصه برشمرده شده و بر نیاز به گسترش ارتباطات بین‌المللی تاکید شده است.

وی اضافه کرد: از دیدگاه من به عنوان مسئول استان پرداختن به موضوع صادرات و رفع تمام مشکلات نیازمند فراهم کردن بستری فراگیر است به گونه‌ای که با تحقیقی جامع موانع و راهکارهای صادرات را به دست آورده و راهکارهای استانی و ملی برای پیگیری به مراجع ذی‌ربط ارائه شود.

احصای ۱۷ مانع اصلی در راه صادرات استان

وی با بیان اینکه بدین ترتیب موضوع رفع موانع صادرات در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: ۱۷ مانع اصلی صادرات استان در بخش خصوصی احصاء شده است که فقدان رایزن بازرگانی در بسیاری از بازارهای هدف صادراتی، وجود مخاطرات زیاد برای سرمایه صادرکنندگان به دلیل وجود شرایط ناپایدار اقتصادی، بها ندادن به تولیدکنندگان کوچک و  کمبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از این موارد است.

زرگرپور با اشاره به اینکه  ۴۷ راهکار برای رفع مشکلات صادرات فراهم شده است که ۳۷ مورد آن استانی است، ابراز داشت: از ۴۷ راهکار ارائه شده ۲۰ راهکار اجرایی و ۱۵ راهکار در دست اجرا است و ۱۲ راهکار هنوز اجرایی نشده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بخشی از این راهکارها در سایت اتاق بازرگانی موجود است، گفت: دیگر زمان طرح صورت مسئله صادرات استان در جلسات گردهم‌آیی فعالان اقتصادی به پایان رسیده است و با توجه به شناسایی راهکارها در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت انتظار داریم به جای پرداختن به مشکلات و یافتن راهکارها به دنبال اجرایی شدن راهبردی آنها و رفع مشکلات راهکارهایی باشیم که اجرایی نشده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا