معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایسنا پاسخ داد

میزان وابستگی ایران به تجهیزات آبی خارج چقدر است؟

میزان وابستگی ایران به تجهیزات آبی خارج چقدر است؟

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: میزان وابستگی ایران در حوزه تجهیزات آبی به کشورهای خارجی بسیار کم است و این در حالی است که در گذشته یعنی در دوران قبل از انقلاب بیش از 90 درصد تجهیزات آبی وابسته به خارج بوده است.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در بخش آب در زمینه‌ی تجهیزات، طراحی و اجرا خودکفا هستیم، اظهار کرد: در اوایل انقلاب در زمینه سد‌سازی هیچ جایگاهی نداشتیم و در تمام زمینه‌های مربوط به آب به خارج وابستگی داشتیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که در شرایط فعلی تنها دو درصد در زمینه تجهیزات آبی به کشورهای خارجی وابسته هستیم که البته دلیل این امر نبود توانایی برای ساخت تجهیزات نیست.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که تولید برخی از سازه‌ها صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: ما نیز مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته مجبوریم برخی از سازه‌ها را از کشورهای دیگر وارد کنیم، اما این به معنای نبود توانایی در داخل کشور نیست.

میدانی با اشاره به توانایی متخصصین داخلی در کشور گفت: در زمینه‌ی ساخت تجهیزات آبی تجربه و سبقه خوبی در داخل کشور وجود دارد به طوری که برخی از کشورهای پیشرفته از تجربیات و تولیدات ما استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که در حال حاضر تولید شیرآلات در داخل کشور اشباع شده است، ادامه داد: یکی از صنعتگران شیرآلات خود را به کشور آلمان نیز صادر می‌کند و توانسته در آنجا شعبه داشته باشد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت خوبی را در زمینه‌ی تجهیزات آبی داریم به‌طوری که می‌توان گفت نیازی به همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه نیست، البته نمی‌توان هیچ‌گونه تعاملی در این راستا نداریم، اما مساله‌ی واضح این است که تجهیزات آبی ایران در رتبه خوبی قرار دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا