احتمال‌تنش در غرب‌آسیا هم طلا را بالا نکشید

احتمال‌تنش در غرب‌آسیا هم طلا را بالا نکشید

قیمت طلا که انتظار می‌رفت امروز به علت تنش ناشی از سقوط جنگنده روسی توسط ترکیه بالا رود چندان از کمترین قیمت 6 سال اخیر فاصله نگرفت و 1073.02 دلار در هر اونس فروخته شد.

به گزارش رویترز، قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار و تشدید تنش‌ها پس از سرنگونی جنگنده روسی توسط ترکیه یک شبه افزایش یافت اما این افزایش با گمانه زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه آینده فروکش کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ترکیه روز گذشته یک فروند جنگنده روسی را در نزدیک مرز سوریه مورد هدف قرار داد و مدعی شد که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است.این حادثه یکی از جدی‌ترین برخوردهای تایید شده میان ترکیه و روسیه در نیم قرن گذشته به شمار می‌رود.

این تنش سبب شد تا سرمایه‌گذاران فروش اوراق قرضه و دلار را بصورت ارزان و یکجا به فروش برسانند. در عین حال، ارزش «ین»، طلا و اوراق قرضه دولتی تقویت شد.

اما در معاملات امروز قیمت طلا 2.63 دلار کاهش یافت و 1073.02 دلار در هر اونس فروخته شد.

جیمز استیل تحلیلگر بانک اچ‌اس‌بی سی در این باره گفت: «درحالی‌که ما فکر می‌کنیم که قیمت طلا ممکن است بالا رود اما پیش‌بینی یک افزایش قوی را نداریم و تنها انتظار افزایش‌های ملایم را داریم بطوریکه برای قیمت‌های بالا مقاومت‌های زیادی وجود دارد.»

علی‌رغم این افزایش‌ها، طلا نتوانست از کمترین قیمت 6 سال گذشته برابر با 1064.95 دلار زیاد فاصله بگیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا