نرخ بیکاری در بیکارترین و پرکارترین استان‌ها

نرخ بیکاری در بیکارترین و پرکارترین استان‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهد بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان‌های ایران فاصله‌ای 10درصدی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اعتماد ، آخرین آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد بالاترین نرخ بیکاری در ایران به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.
نرخ بیکاری در این استان در حالی 16درصد گزارش شده است که پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور در استان کرمان ٦درصد گزارش شده است. متوسط نرخ بیکاری ایران در حدود ٩/١٠درصد گزارش شده است.
براساس این گزارش، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، خراسان رضوی، لرستان و اصفهان به ترتیب با ١٦، 15/2، 14/2، 13/4 و 13/3درصد بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده‌ و به نوعی با بحران بیکاری مواجهند.
همچنین استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، استان مرکزی و همدان به ترتیب با 6/5، ٦/٦، 7/2، 7/4 و ٨درصد بهترین وضعیت را جدول نرخ بیکاری دارند. این در حالی است که نرخ بیکاری در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، خراسان رضوی، لرستان و اصفهان در بهار امسال به ترتیب 14/8، 13/7، 14/6، 10/7 و 13/6 و در تابستان سال گذشته ١٤، 13/4، 9/2، 13/3، 13/6 بوده است، آماری که نشان می‌دهد نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه با گذر زمان بدتر شده است، اما در سه استان دیگر متناوب بوده است.
حضور خراسان رضوی و اصفهان در جمع پنج استان بیشتر بیکار با فرضیه مرسوم همبستگی فزاینده توسعه نیافتگی و بیکاری در تناقض است. گفتنی است نرخ بیکاری در استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، استان مرکزی و همدان در بهار امسال به ترتیب 5/9، ٧/٧، 9/1، 10/3 و6/7 و در تابستان سال گذشته به ترتیب 6/3، 6/5، 7/5، 6/2 و 6/7 بوده است که نشان می‌دهد نرخ بیکاری در همه این استان‌ها طی یک سال گذشته بدتر شده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا