یک مسئول وزارت صنعت، معدن و تجارت:

تقویت تشکل های بخش خصوصی از مهم ترین راهکارهای توانمندسازی اقتصاد است

تقویت تشکل های بخش خصوصی از مهم ترین راهکارهای توانمندسازی اقتصاد است

رشت - مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت تشکل های بخش خصوصی، یکی از مهم ترین و اثرگذارترین راهکارها در تقویت اقتصاد کشور است.

کاظم سلیمی عصر چهارشنبه در نشستی با مدیران شرکت های پخش استان گیلان اظهار داشت: لایحه پیشنهادی راهبردها و برنامه های زیرساختی نظام تجاری و بازرگانی در کشور در حال آماده سازی است.
وی افزود: زنجیره تولید و مصرف با نظام توزیع کامل می شود از این رو، باید بکوشیم با تقویت شرکت ها و انجمن های پخش در کشور، اقدامی عملی در راستای تامین کالا و دوام تولید ایجاد کنیم.
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد نظام جامع تجارت و بازرگانی را نقطه عطف تولید و مصرف عنوان و اضافه کرد: دارا بودن سیستم توزیع استاندارد و حمایت های قانونی از آن، می تواند حیات بخش تولید و آرامش بخش مصرف کننده در جامعه باشد.
سلیمی خاطرنشان کرد: در تهیه و تدوین راهبردهای نظام تجاری و بازرگانی کشور، 12 بخش در نظر گرفته شده که لایحه جامع نظام توزیع کالا و خدمات، استانداردسازی، ساماندهی صنوف، کاهش هزینه ها، برندسازی و ... به روش علمی و عملی پرداخته شده است.
وی از فعالان و مدیران شرکت های پخش و انجمن پخش خواست تا مهم ترین خواسته های خود را برای این منظور در اختیار دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهند.

* ایجاد شهرک پخش در گیلان برای اولین بار در سطح کشور
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست، با تاکید بر نقش فعالان و تلاشگران صنعت پخش گفت: صنعت پخش از سویی نقش اساسی در تامین مایحتاج و ارزاق عمومی شهروندان دارد و از سوی دیگر، زنجیره نهایی فرآیند تولید است.
علی منتظری ادامه داد: از این رو ضروری است تا با حمایت از این بخش، زمینه های تقویت و توسعه فعالیت صنعت پخش را بیش از پیش فراهم کنیم.
وی از اختصاص 70 هکتار زمین برای ایجاد شهرک پخش در گیلان برای اولین بار در سطح کشور خبر داد و گفت: تجمیع شرکت های پخش در شهرک، علاوه بر توسعه فعالیت های صنعت پخش، می تواند سبب سهولت در مدیریت متمرکز، کاهش حجم ترافیکی در شهر، مدیریت و کنترل نابسامانی های احتمالی بازار شود.

*راه اندازی اولین مدرسه بازاریابی در گیلان
دبیر انجمن شرکت های پخش گیلان نیز در این نشست با قدردانی از تلاش ها و حمایت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در اختصاص زمین برای احداث شهرک پخش، از تلاش این انجمن در راه اندازی اولین مدرسه بازاریابی در گیلان خبر داد.
حسین کوچک افزود: آموزش علمی و تخصصی در عرصه بازاریابی، از مهم ترین اهداف این مدرسه است و می تواند نقش موثری در اقتصاد و اشتغالزایی استان ایفا کند.
وی از فعالیت 150 شرکت پخش در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تعامل سازنده تمامی دستگاه های ذیربط، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت شرکت های پخش باشیم.ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا