معاون وزیر صنعت:

50 درصد خوشه های کسب و کار در مناطق روستایی قرار دارند

50 درصد خوشه های کسب و کار در مناطق روستایی قرار دارند

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز از بین 358 خوشه کسب و کار در سراسر کشور، حدود 50 درصد آنها در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته قرار دارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، سیدمحمدعلی سیدابریشمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان این سازمان و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور معاون اول رئیس جمهوری، بر افزایش سطح اشتغال مولد در مناطق روستایی کشور و نواحی صنعتی روستایی از طریق ایجاد شبکه خوشه های کسب و کار تاکید کرد.
وی افزود: اشتغال روستائیان و افزایش سطح رفاه و زندگی آنان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید بدنبال راهکارهایی برای ایجاد اشتغال پایدار وجلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شد.
ابریشمی اضافه کرد: برپایه سرشماری سال 1390 مرکز آمار، 71.5 درصد جمعیت کل کشور در شهرها و بقیه در روستاها زندگی می کنند؛ با توجه به آمار ارائه شده در سال گذشته، متوسط درآمد سالانه خانوار شهری 24 میلیون و درآمد خانوار روستایی 14میلیون تومان برآورد شد.
وی، ارائه راهکارهای اجرایی برای افزایش درآمد و تثبیت جمعیت در مناطق روستایی را با توجه به آمارهای بیان شده، ضروری دانست و گفت: اکنون 945 شهرک و ناحیه مصوب در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 760 شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری زمین به تولیدکنندگان رسیده است.
این مقام مسئول، تعداد نواحی صنعتی مصوب در سراسر کشور را 383 ناحیه بیان کرد و افزود: تعداد 283 ناحیه صنعتی نیز در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان قرار دارد.
به گفته این مقام مسئول، توسعه خوشه های کسب و کار مناطق روستایی از برنامه های این سازمان است و 51 خوشه در مناطق روستایی در حال اجرا و یا خاتمه است.
وی، تقویت خوشه های کسب و کار در مناطق روستایی را تجربه موفقی برشمرد و ابراز امیدواری کرد، همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، حرکت های موثری در جهت افزایش رشد اقتصادی، محرومیت زدایی، حفظ اشتغال موجود در روستاها و افزایش درآمد آنان شکل بگیرد.
نشست مشترک معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با امضای تفاهم نامه همکاری بین سیدمحمدعلی سیدابریشمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با هدف توسعه روستایی در مناطق محروم کشور و فراهم سازی بستر مناسب سرمایه گذاری و حمایت از اجرای طرح های توسعه خوشه های کسب و کار در مناطق و نواحی صنعتی روستایی پایان یافت.
براساس سرشماری 1390 مرکز آمار ایران از جمعیت 74 میلیون و 387 هزار و 570 نفری کشور، 10 میلیون و 950 هزار و 776 نفر از آنها با سن 9 سال و کمتر و 63 میلیون و 436 هزار و 793 نفر 10 سال و بیشتر سن داشتند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا