برنا در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

شرط اصلی موفقیت سومین همایش سنگ آهن ایران

شرط اصلی موفقیت سومین همایش سنگ آهن ایران

گروه معادن >سنگ آهن - معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران درباره برگزاری سومین همایش سنگ آهن ایران اظهار کرد: بدون شک برگزاری این همایش می‌تواند در حل مشکلات پیش‌روی حوزه سنگ آهن موثر باشد اما نکته مهم این است که چنین همایش‌هایی نباید با فواصل زمانی کوتاه و با موضوعات تکراری برگزار شود.

بهروز برنا در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز توضیح داد: همایش‌های اختصاصی برای هر حوزه از جمله سنگ آهن باید حرف‌های جدید داشته و راهکارهایی برای خروج از بحران در اختیار داشته باشد. اگر تنها به برگزاری همایش اکتفا کرده و حرکتی در پس آن وجود نداشته باشد، بی‌شک برگزاری آنها بیهوده بوده و نتیجه‌‌ای به همراه ندارد.

او درباره فعالیت‌‎های اکتشافی در سنگان نیز تصریح کرد: خوشبختانه در این منطقه کارهای اکتشافی به اتمام رسیده و گزارش‌های نهایی آماده شده است. ما در این منطقه 12 هزار کیلومترمربع عرصه کاری در اختیار داشتیم که توانستیم اقداماتی همچون ژئوفیزیک هوایی، تهیه نقشه‌های هوایی و ... را در این منطقه تکمیل کنیم.

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی افزود: در نهایت انجام فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه به پیدا شدن 75 محدوده امیدبخش منجر شد.

به گفته برنا، خیلی از این محدوده‌ها می‌تواند موردنظر بخش خصوصی باشد که یا با مشارکت با ایمیدرو وارد همکاری شود و یا خود به صورت مجزا و به تنهایی وارد شده و فعالیت‌های معدنی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: ما به عنوان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی مرحله اکتشاف و پی‌جویی در سنگان را انجام داده‌ایم.

به گفته معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران، بطور کلی میزان ذخیره قطعی-احتمالی سنگ آهن در کشور 4.5 میلیارد تن است.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا