25 خواسته فولادي‌ها از دولت براي خروج از رکود

25 خواسته فولادي‌ها از دولت براي خروج از رکود پايگاه خبري معدن نيوز- يک عضو انجمن فولاد ايران اظهار کرد: با توجه به اينکه افت جهاني قيمت فولاد با رکود داخلي ساخت‌وساز، بازار فولاد ايران را با رکود همراه کرده است فولادي‌ها براي خروج از اين رکود 25 خواسته خود را به دولت اعلام کرده‌اند.
رضا شهرستاني در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه چين به دنبال افزايش 4 درصدي در توليد فولاد است، افزود: براساس سياست‌هاي فولادي کشور چين در سال 2016 اين کشور برنامه‌ريزي 100 ميليون تن صادرات داشت که به دليل مازاد در توليد و رکود در ساخت‌وساز اين کشور برنامه صادراتي خود را به 200 ميليون تن افزايش داده است که در شرايطي که بازار جهاني نيز با افت قيمت مواجه شده است شرايط براي توليدکنندگان فولاد بازهم سخت تر مي‌شود.
او با تاکيد بر اينکه پيش‌بيني مي‌شود رکود بازار داخلي فولاد در سال آينده افزايش يابد، تصريح کرد: درحال‌حاضر به دليل کاهش بودجه‌هاي عمراني مصرف فولاد در کشور کاهش يافته است و اين موضوع در کنار مشکلات صادراتي و رقابت توليدکنندگان در بازارهاي جهاني معضل فولاد ايران را افزايش داده است، حال در چنين شرايطي توليدکنندگان فولاد براي خروج از رکود و جلوگيري از آسيب‌هاي احتمالي به واحدها که به دنبال تشديد افت قيمت و تقاضا به وجود مي‌آيد 25 خواسته خود را که مربوط به تخفيف مالياتي، ماليات بر ارزش افزوده، اعطاي تسهيلات، اعمال تعرفه‌هاي وارداتي و... است را به دولت اعلام کرده‌اند.
اين عضو انجمن توليدکنندگان فولاد با بيان اينکه درصورتي بي‌توجهي به خواسته فولادي‌ها توليد اين محصول در کشور آسيب خواهد ديد، افزود: درحال‌حاضر بيشترين خطر در کمين واحدهاي توليدي کوچک است اما دپوي محصول و کاهش فروش نيز آسيب‌هاي زيادي را متوجه شرکت‌هاي بزرگ فولادي خواهد کرد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا