معاون گمرک: درتلاش برای ارتقاء گمرک ایران جزو 20 گمرک برتر دنیا هستیم

معاون گمرک: درتلاش برای ارتقاء گمرک ایران جزو 20 گمرک برتر دنیا هستیم

آستارا - معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک ایران از آغاز دهه 90 دچار تحولات اساسی شد و هم اینک در تلاش هستیم تا این گمرک در سطح دنیا، جزو 20 گمرک برتر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا بهزاد شیری روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید گمرک آستارا افزود: گمرک ایران در این چند سال اخیر با تکیه بر قوانین مصوب مجلس و مطابق آخرین قوانین گمرکی دنیا دچار تحولات اساسی شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از این تحولات اساسی در حوزه استفاده از سیستم های نوین ارتباطی و نرم افزاری است ، اضافه کرد: سیستم جامع گمرکی این اجازه را می دهد تا در فرآیند صادرات ، واردات و ترانزیت از روش های نوین التکرونیکی بهره گرفته شود.
شیری با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد تحولات و نوسازی هایی در گمرکات مرزی بودیم ، اظهار کرد: این تجهیزات به خصوص در حوزه های الکترونیکی و سخت افزاری در آستارا نیز انجام شده که ثمره آن را به یقین آیندگان شاهد خواهند بود.
وی با بیان اینکه آستارا در حوزه صادرات چمدانی رتبه نخست کشور را دارد، گفت: آستارا در بخش ترانزیت نیز جزو سرآمدهای گمرکات مرزی کشور است.
معاون برنامه ریزی گمرک ایران در ادامه با بیان اینکه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران از اهمیت ویژه ای در حوزه تجارت برخوردار است، افزود: این خط آهن هندوستان و شبه قاره هند را به اروپا متصل می کند.
شیری اضافه کرد: پیش بینی می شود سالانه 35 میلیون تن کالا از طریق خط ریلی ایران - آذربایجان -گرجستان ترانریت شود.
وی از 24 ساعته شدن گمرک آستارا در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و گفت: همچنین طبق تفاهم نامه ای که با مسئولان گمرک جمهوری آذربایجان داریم، اطلاعات مربوط به مبادله کالا در حداقل زمان و یک بار همراه با بازرسی های مشترک در حوزه ترانزیت و تجارت چمدانی انجام پذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از سلامت اداری گمرک آستارا، از خدمات مدیر سابق گمرک این شهرستان قدردانی کرد.
در این آیین با تقدیر از زحمات 20 ماهه حمیدرضا محمدی مدیرکل سابق گمرک آستارا ، محمد شهبازی ناظر گمرکات گیلان با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید اداره کل گمرک شهرستان آستارا معرفی شد.
گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی ، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک به 800 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.ک/2
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا