نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مازندران عنوان کرد:

لزوم حمایت از صنعت مازندران برای رونق تولید داخلی

لزوم حمایت از صنعت مازندران برای رونق تولید داخلی

ساری - نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان، گفت: باید واحدهای تولیدی برای رونق تولید داخلی موردتوجه قرار گیرند.

صابر کاظمی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون صنعت، معدن تجارت اتاق بازرگانی با موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی را نبود نقدینگی عنوان و اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید با زمان‌بندی پاسخگوی نیازهای فعالان تولیدی و صنعتی و برای رفع مشکلات آن‌ها راهکار ارائه دهند.

وی بابیان اینکه اتاق بازرگانی به دنبال ارتباط و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی است، تصریح کرد: برای رفع مشکلات و چالش‌های واحدهای تولیدی باید تعامل داشته باشیم.

کاظمی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: واحدهای تولیدی باید با بازاریابی محصولات خود را در داخل و خارج کشور بفروش برسانند و حق خود را از دستگاه‌های اجرایی بگیرند.

وی بیان کرد: باید واحدهای تولیدی کالاهای باکیفیت برای رضایت مشتری تولید کنند و دستگاه‌های اجرایی باید در مناقصه‌های آن‌ها حضورداشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی با اعلام اینکه باید واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل داشته باشند، افزود: در بحث مجوز واحد تولیدی دستگاه‌های اجرایی باید با کارشناسی و تخصص جواز صادر کند و برای این منظور نیاز به تعامل و ارتباط نزدیک دارد.

کاظمی بابیان اینکه واحد تولیدی در اداره دارائی و مالیاتی دچار مشکل می‌شود، گفت: واحدهای تولیدی با پرداخت مالیات باید موردحمایت قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه کشورهای پیشرفته دنیا منابع ندارند اما بر اساس صنعت خود فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تولیدکنندگان با ارائه راهکار به دنبال منافع خود بروند و واحدهای تولیدی از دستگاه‌های اجرایی خواستار کاهش نرخ سود بانکی و دریافت یارانه ۱۰ درصدی هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید بانک‌ها را به‌صورت بنگاه اقتصادی نگاه کنیم، اذعان داشت: واحدهای تولیدی باید برای رفع مشکلات و چالش‌های خود از دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند زیرا واحدهای تولیدی بدون حمایت و هدایت دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند فعالیت کنند.   

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا