اونس جهانی1079 دلار شد

اونس جهانی1079 دلار شد

با توجه به تضعیف دلار و افزایش تنش‌ها بعد از سرنگونی جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه، در معاملات روز چهارشنبه، طلا به روند رو به رشد روز گذشته خود ادامه داد؛ ولی این اوج‌گیری به دلیل بالارفتن احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه آینده متوقف شد.

 به گزارش رویترز، روز گذشته، ترکیه یک جت روسی را در مرز سوریه منهدم کرد. دولت ترکیه اذعان داشت که این جنگنده حریم هوایی‌اش را نقض کرده است. این مورد یکی از جدی‌ترین نزا‌ع‌ها بین یک کشور عضو ناتو و روسیه در نیم قرن اخیر بوده است.
   
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در واشنگتن با هم دیدار کردند. در حالیکه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد اتحاد نظامی با قدرت پشت ترکیه ایستاده است. این تنش موجب تضعیف دلار و افت بازار سهام شد، در حالی که ین و طلا را تقویت کرد.
   
هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 0.4 درصدی یکهزار و 79 دلار و 10 سنت معامله شد.
  
جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: «با افزایش تنش‌ها،‌ سرمایه‌گذاران برای فرار از نوسانات بازار مالی به فروش دارایی‌های خود پرداختند و این امر موجب بالارفتن قیمت طلا شده است. در حالی‌که از نظر ما طلا حمایت خواهد شد، ولی به دلیل چشم‌انداز افزایش نرخ بهره رشد قابل‌توجهی نخواهد داشت.»
   
با وجود این رشد، طلا باز هم از پایین‌ترین مقدار خود (1064.95 دلاری) فاصله چندانی نگرفت. آمار روز سه شنبه خبر از افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه دسامبر داد: رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم بیش از حد انتظار بوده است.

معامله‌گران چشم انتظار آمار اقتصادی بیشتری در روز چهارشنبه (شامل آمار هفتگی بیکاری و فروش مسکن ماه اکتبر) هستند تا بتوانند در مورد قدرت اقتصاد آمریکا قضاوت کنند. با این وجود حجم معاملات امروز به دلیل جشن شکرگزاری آمریکا بسیار کم بوده است.
   
در میان دیگر فلزات گرانبها، نقره با ثبت دومین جلسه متوالی رشد خود 13 دلار و 86 سنت به ازای هر اونس معامله شد و پلاتین تنها اندکی بیش از پایین‌ترین سطح هفت‌ساله خود معامله شد.  قیمت هر اونس پالادیوم با رشدی 0.3 درصدی به 537 دلار و 5 سنت رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا