راه پر پیچ و خم صنعت نفت و گاز

پنج خطر بزرگی که سد راه شرکت‌های نفت و گاز می‌شوند

پنج خطر بزرگی که سد راه شرکت‌های نفت و گاز می‌شوند

سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز یکی از پرخطرترین و ریسکی‌ترین کارهاست

سرمایه‌گذاران همیشه می‌توانند در صنعت نفت و گاز فعالیت کنند اما پنج خطر در این صنعت وجود دارد که هیچ‌گاه نباید نادیده گرفته شود. این پنج خطر بدین قرارند:

سرمایه‌گذاران همیشه می‌توانند در صنعت نفت و گاز فعالیت کنند اما پنج خطر در این صنعت وجود دارد که هیچ‌گاه نباید نادیده گرفته شود

خطرات سیاسی همیشه در قالب قوانین دولتی ظاهر می‌شوند. از یک طرف دولت‌ها عملیات استخراج نفت را محدود به زمان، مکان و شیوه‌های خاصی می‌کنند و از طرف دیگر شرکت‌های نفت و گاز خطرات بسیاری در زمینه سپرده‌های خارجی متحمل می‌شوند. اکثر شرکت‌ها، کشورهایی با ثبات سیاسی را ترجیح می‌دهند. برخی دولت‌ها نیز صنعت نفت و گاز کشور را به دست خود می‌گیرند و قوانین جدیدی بر آن تحمیل می‌کنند که برای شرکت‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

خطرات جغرافیایی دسته دیگری از خطرات هستند؛ این خطرات در حقیقت به چالش‌هایی گفته می‌شود که در زمینه استخراج نفت وجود دارد و یا چالش‌هایی که مربوط به برآورد دقیق حجم ذخایر یک منطقه است. بسیاری از ذخایر شناخته شده نفتی جهان به پایان رسیده‌اند و آن دسته‌ای که باقی مانده نیز اغلب برای دسترسی مشکل هستند.

خطرات مربوط به هزینه، خطراتی هستند که از پروژه‌های پرهزینه ناشی می‌شوند. شرکت‌های نفت و گاز، هزینه استخراج را پیش‌بینی می‌کنند اما هر چه موانع بیشتری بر سر راه یک پروژه وجود داشته باشد، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. گاهی اوقات موانعی پیش‌بینی نشده بر سر راه پروژه ظاهر می‌شود یا هزینه نهایی بیشتر از هزینه‌ای که از قبل برآورد شده، می‌شود؛ در این شرایط این پروژه‌ها همچنان باید به عملیات خود ادامه دهند و همین مسئله باعث بروز مشکلات مالی می‌شود و یک خطر محسوب می‌شود.

خطرات عرضه و تقاضا نیز از ماهیت نابرابر تولید نشات می‌گیرد و باعث نوسان قیمت‌ها می‌شود. بحران‌های مالی و فاکتورهای مربوط به اقتصاد کلان نیز روی این صنعت تأثیر می‌گذارد.

در پایان می‌توان به خطرات هزینه عملیات اشاره کرد که بالاترین خطر به شمار می‌روند. سنگینی قوانین و حفاری‌های دشوار در برخی مناطق، هزینه برخی از پروژه‌ها خیلی بالا می‌برد. عدم قطعیت قیمت و هزینه تولید را نیز به این مسئله اضافه کنید. علاوه بر آن هزینه‌هایی برای استخدام و نگهداری کارگران خوب و ماهر وجود دارد که نگرانی‌های هزینه را افزایش می‌دهد.

منبع: اینوستوپدیا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا