زنگنه به مهر اعلام کرد:

جزئیات مذاکرات جدید گازی ایران-قطر/تحولات بازار گاز؛ محور گفتگوها

جزئیات مذاکرات جدید گازی ایران-قطر/تحولات بازار گاز؛ محور گفتگوها

وزیر نفت با تشریح مذاکرات انجام شده با وزیر انرژی قطر، گفت: ایران هیچ گونه مذاکره ای با قطر به منظور مشارکت به جای رقابت در توسعه پارس جنوبی نداشته است.

بیژن زنگنه در گفتگو با مهر در تشریح مذاکرات انجام شده با محمد بن صالح الساده وزیر صنعت و انرژی قطر در حاشیه برگزاری نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران، گفت: تحولات بازار و قیمت‌های گازی و مسائل زیست محیطی مهمترین محور مذاکرات دوجانبه گازی با وزیر انرژی قطر بوده است.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش مهر که آیا درباره مشارکت به جای رقابت با قطر به منظور توسعه پارس جنوبی مذاکره‌ای با قطر انجام شده است؟ اظهار داشت: در این باره مذاکره‌ای نشد و صرفا مذاکرات درباره تحولات بازار گاز بوده است.

به گزارش مهر، در حالی ایران و قطر به عنوان دو کشور بزرگ تولید کننده گاز جهان در تهران دیدار و گفتگو کرده اند که محمد بن صالح الساده وزیر انرژی صنعت قطر در سومین اجلاس سران GECF از کاهش شدید قیمت نفت و گاز طبیعی در بازار جهاین به شدت اظهار نگرانی کرده و گفته است: کاهش قیمت‌ها منجر به کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و در نهایت کاهش عرضه گاز در بلندمدت خواهد شد و قطعا کاهش عرضه نفت و گاز در بلندمدت تهدیدی برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا