استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

لزوم جذب فایناس چین برای راه‌اندازی فولاد قاینات

لزوم جذب فایناس چین برای راه‌اندازی فولاد قاینات

گروه صنایع معدنی >فولاد - استاندار خراسان جنوبی بر جذب فایناس چین برای راه اندازی مجتمع فولاد قاینات تأکید کرد.

به گزارش ماین نیوز، وجه الله خدمتگزار در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی اظهار کرد: باید این اعتبار جذب شود تا ساخت و راه اندازی این مجتمع به سرعت، انجام و این پروژه اجرا شود.

همه ما تلاش می کنیم تا مجتمع فولاد قاینات به سامان برسد تا هم ارزش افزوده داشته و هم اشتغال در استان ایجاد کند. باید سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان دستاوردهای خوبی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با مشکل تامین آب در پروژه مجتمع فولاد قاینات، گفت: این مشکل باید با جدیت، دنبال و به صورت کارشناسانه رفع شود تا نگرانی برای سرمایه گذاران در این پروژه ایجاد نشود.

استاندار خراسان جنوبی درباره کارخانه سیمان باقران گفت: همه علاقه مند هستیم تا هر چه سریعتر این کارخانه راه اندازی شود و امید است وعده هایی که در مورد افتتاح این کارخانه داده شده، محقق شود.

در ارتباط با پرداخت تسهیلات به این کارخانه، این موضوع از طریق رئیس بانک ملی کشور پیگیری شده است. باید دید و نگاه مسئولان استان این گونه باشد که تسهیلات را به موقع پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات واحدهای صنعتی به صورت کارشناسانه بررسی شود، افزود: تأکید ما بر این است که همه باید برای رفع مشکلات تولید، صنعت، کارگری و اشتغال تلاش کنند و اگر این امر صورت نگیرد این کار میسر نخواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با خریداری از محصولات تولید شده در استان، گفت: باید از محصولات استانی برای نیازهای استان خریداری شود تا این امر سبب افزایش تولید، توسعه اشتغال و جذب سرمایه گذاران به استان شود، بنابراین باید همه دستگاه های اجرایی در ارتباط با خریداری از محصولات استان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس حسابرسی های صورت گرفته، تراز وضعیتی واحدهای صنعتی استان مثبت است، یادآور شد: آمار به دست آمده نشان می دهد موجودی واحدهای صنعتی استان بیش از بدهی آنها است.

خدمتگزار به تسهیلاتی که برای واحدهای صنعتی استان در سفر دولت به استان مصوب شد، اشاره و یادآور شد: باید پیگیری های لازم صورت گیرد تا این تسهیلات به نتیجه برسد.

اختصاص 1000 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید خراسان جنوبی

عباس جرجانی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت 7 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان در سال گذشته، گفت: موانع و مشکلات واحدهای صنعتی باید قبل پرداخت تسهیلات دولت به بخش تولید، رفع شود.

وی با بیان اینکه دولت، امسال برای بخش تولید 1000 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است، افزود: برخی از مشکلات بانکی مانند چک برگشتی و بدهی سبب شده است تا تسهیلات در استان جذب نشود و برگشت بخورد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان و آنهایی که در این شهرک های مستقر نیستند، یعنی حدود 280 واحد صنعتی، امسال برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

جرجانی با اشاره به مبلغ 60 میلیارد تومان که در سفر دولت به خراسان جنوبی برای افزایش تولید در نظر گرفته شده است، یادآور شد: از این میزان 11 میلیارد تومان از محل تمدید تسهیلات ادوار گذشته واحدهای صنعتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی اختصاص یافته به واحدهای صنعتی برای افزایش سطح تولید تزریق نشده است، اظهار کرد: مبلغ 29 میلیارد تومان از تسهیلات مذکور شامل تعداد 19 فقره تسهیلات به مبلغ 24 میلیارد تومان با نرخ 24 تا 28 درصد پرداخت شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا