استان مرکزی نیازمند اکتشافات جدید معدنی و تکنولوژی و دانش روز

استان مرکزی نیازمند اکتشافات جدید معدنی و تکنولوژی و دانش روز

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با صدور 140 فقره گواهی کشف در بخش معدن، نیاز اکتشافات جدیدتر با تکنولوژی و دانش روز در استان احساس می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، محمد حاجی‌پور طی نشستی با مدیرعامل شرکت اکتشافات و معدنکاری شمال غرب چین در اراک اظهار کرد: استان مرکزی قطب صنعتی است که از نظر موقعیت جغرافیایی وضعیت خوبی در کشور دارد.

وی با اشاره به وجود حدود سه هزار واحد صنعتی و 500 واحد معدنی در استان مرکزی، گفت: از مجموع 56 نوع ماده معدنی در کشور، حدود 43 نوع ماده معدنی در این استان قابل برداشت است.

حاجی‌پور به استخراج مواد معدنی از جمله سولفات سدیم، سرب و روی، آهن، مصالح ساختمانی، تراورتن و … در این استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 13 میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شد که 200 هزار تن آن مربوط به معادن سرب و روی بود.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان مرکزی با اشاره به حدود دو میلیارد تن ذخیره کشف شده در بخش معدن، گفت: با صدور 140 فقره گواهی کشف در بخش معدن، نیاز اکتشافات جدیدتر با تکنولوژی و دانش روز در استان احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی زمینه سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی دارد، گفت: با توجه به امنیت منطقه، حضور هیات چینی می‌تواند در امر سرمایه‌گذاری مشترک در کشور موثر واقع شود.

حاجی‌پور ضمن تاکید بر تعاملاتی که در سنوات گذشته میان ایران و چین برقرار شده بود، گفت: برداشتن تحریم‌ها در شرایط فعلی می‌تواند امکان سرمایه‌گذاری بیش از پیش را در ایران فراهم کند و مطمئنا ما باید بتوانیم از ظرفیت طرف چینی استفاده بهینه کنیم و به تبع آن سهمی از بازارهای منطقه‌ای طرف‌های چینی در حوزه معدن و اکتشافات معدنی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: حمایت‌های دولت در خصوص سرمایه‌گذاری و تسریع در انتقال تکنولوژی می‌تواند شرایط مناسبی را برای شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران فراهم کند.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان یک دستگاه دولتی، با توجه به سیاست‌های دولت از این ظرفیت های به وجود امده حمایت خواهد کرد.

حاجی‌پور در خصوص اکتشافت معدنی با بیان اینکه باید در قالب تعامل بتوانیم شرایط اکتشافات تکمیلی را فراهم کنیم، گفت: اکتشافات مواد معدنی در ایران در سطح است و هنوز به عمق نفوذ پیدا نکرده است. ورود به این حوزه نیازمند بررسی دقیق و کامل‌تر است و اگر طرف چینی در این بخش اعلام آمادگی کند ما نیز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، استفاده از فناوری‌های نوین برای فراوری سرب و روی و طلا را از خواسته‌های این بخش عنوان کرد و گفت: اگر طرف چینی در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک نیز اعلام آمادگی کند، در این زمینه نیز آمادگی همکاری وجود دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا