معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایسنا:

صنعت برق نیازمند حمایت دولت است

صنعت برق نیازمند حمایت دولت است

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: با توجه به قرار گرفتن دولت در دوران پساتحریم، رشد مصرف برق در این زمان و همچین نیاز مالی این صنعت افزایش یافته است به طوری که باید گفت صنعت برق نیازمند حمایت دولت است.

فلاحتیان در گفت گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نیاز صنعت برق کشور، اظهار کرد: میزان نیاز مالی در صنعت برق کشور به سازمان مدیریت منعکس شده و جلسات در این زمینه نیز در حال برگزاری است اما موضوع قابل توجه حمایت دولت از صنعت برق کشور است که امیدواریم بتوانیم با وجود این حمایت ها صنعت برق کشور را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در دوران پساتحریم تقاضاهای زیادی برای فایناس پروژه ها صورت می‌گیرد، تاکید کرد: برنامه وزارت نیرو حمایت از سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی است به طوری که بتوانیم از این سرمایه گذاری ها بهترین استفاده و بهره برداری را داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق با بیان اینکه نیازهای ما در صنعت برق نیازهایی است که به صورت مستمر و باتوجه به رشد 6 درصدی برق طی سال های گذشته وجود داشته و دارد ،گفت: اگر اقدام به استفاده از فایناس خارجی برای تامین تجهیزات صنعت برق می شود قطعا باید قوانین و مقررات مربوط به این موضوع رعایت شود.

وی ادامه داد: توصیه ما این است خدماتی که برای احداث نیروگاه ها و تاسیسات زیربنایی برق به ایران داده می شود با مشارکت شرکت های داخلی و همراه با انتقال تکنولوژی در داخل باشد.

فلاحتیان با بیان اینکه درصددیم از اوایل سال 95 تمام کنتورهای جدید هوشمند باشند و به مرور زمان کنتورهای قدیمی نیز با کنتورهای هوشمند تعویض شود، اظهار کرد: در حوزه بهره‌وری انرژی تلاش داریم از تجهیزاتی استفاده کنیم که تلفات‌زا نباشد که می توان گفت استفاده از ترانسفورماتورهای کم‌تلفات می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا